-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hareide til sjøs
Mega Yacht Concept kaller Einar Hareide sin sesongrelevante sommerhilsen fra Hareide Design.
Einar Hareiede kjenner vi kanskje best som bildesigner, selv om feltet hans jo egentlig er produkt- og industridesign.
Men hvis du har tegnet lykter som har satt preg på Mercedes i årevis, hvis du har vært designer hos Saab i nesten ti år, de siste som designsjef, og hvis du var med på designbiten for den gjenfødte Borgward fra starten, er det ikke rart du får et visst ry som bildesigner.
Men i denne sammenhengen kan vi utvide begrepet til transportdesigner.
For det er nemlig en båt han foreslår nå.
Mega Yacht kaller han den, og med en 108 meters monoskrog-konstruksjon er ikke Mega akkurat å overdrive.
Men som den nøkterne sunnmøring han er vil han flytte tyngdepunktet fra utadvendt, tom beundring, til noe som har større verdi. Han vil, skriver han, skape en plattform hvorfra man aktivt kan utforske og beundre naturen.
Grønt tilsnitt
Her skal det ikke være noe flytende luksushotell, med interiører basert på tradisjonell «de luxe»-følelse, nei.
Her snakker vi om 300 kvadratmeter solceller som skal gi nok strøm til sakte krusing langs spennende kyster som du skal kunne nyte og utforske fra store rom med enestående utsiktsmuligheter.
Du skal føle deg i ett med naturen rundt deg, blant annet takket være en 20 meters pool omgitt av din egen private hage.
Og selvfølgelig snakker vi om en kombinasjon av eleganse og moderne skandinavisk design i interiøret.
Sømløst
Hekken, eller hva det heter på en båt, skal dessuten kunne gi deg en sømløs forbindelse mellom båt og hav.
For ordens skyld: det skal også være en skikkelig diesel-elektrisk hybrid drivlinje om bord, når strømmen fra lithium-batteriene ikke lenger strekker til, og dine gjester kan du betjene ved hjelp av en helipad ganske langt oppe.
Jeg vet ikke helt ...
Ikke er jeg spesielt begeistret for skuter, og kan i hvert fall ikke si om de er vakre eller ei. Men jeg forstår jo at det finnes et marked der, det er åpenbart en rekke folk som mener at vann er til for annet enn vannkjølte motorer, og til å drikke.
Dessuten er jeg ikke vant til at Einar Hareide kaster seg ut i rene flip-fantasier, så jeg har faktisk en slags mistanke om at langt der nede ligger det et eller annet konkret.
Det hadde jo vært morsomt med en norsk sensasjon på Cannes Yachting Festival i september 2018 – men jeg kommer ikke til å holde pusten av spenning, frem til da.