-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
AMG utvider GT-familien
Mercedes-AMG GT er innrettet til å konkurrere mot Porsche 911. Og da trengs mer enn én bil for å dekke behovet.
Mercedes-AMG tok steget ned fra superbil til sportsbil da de lanserte GT som etterfølger til SLS. Nå beveger de seg i Porsche 911-land, og det er ingen lett utfordring å konkurrere mot modeller som har dominert dette segmentet i årevis.
Bilen leveres i to styrkegrader, som GT og GT S. Begge har en twin turbo V8 under panseret, med henholdsvis 462 og 510 hestekrefter. Maks dreiemoment er 600 og 650 Newtonmeter.
Flere varianter
Men Porsche tilbyr 911 i flere karosseriformer og styrkegrader – mange ønsker seg jo en åpen sportsbil, og det har hele tiden ligget i kortene at også AMG skulle bygge en GT Roadster.
Her ser vi en testbil i nærheten av hovedkvarteret til Mercedes-AMG i Affalterbach nær Stuttgart, og vi ser at designere og ingeniører har gått for canvas-topp i stedet for automatisk hardtop som i tillegg til ekstra vekt også opptar mer plass og skaper problemer for designerne.
Mercedes-AMG Roadster får de samme motorene som coupéen, og den ventes på markedet innen cabsesongen 2017 starter.
Mer pulver
Den andre bilen på bildene omtales som en GT R. Den har mye til felles med racingutgaven GT3, men den får neppe bære samme tittel siden denne er godt innarbeidet hos Porsche.
Mercedes-AMG GT R får en del flere elementer i karbonfiber for å spare vekt, og den får også en sterkere motor – rundt 550 hestekrefter er sannsynlig. Men den må nøye seg med en tunet utgave av 4,0-literen, ikke 6,3-literen som sitter i racerbilen.
I tillegg får den et stivere chassis der baneegenskapene er rendyrket på bekostning av komfort – slik tilfellet også er med 911 GT3.
Også denne modellen forventes på markedet i løpet av 2017.