-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mercedes til Formel E
Tenk hvis Mercedes kunne pensjonere verdensmesterne sine over til Formel E. Det hadde økt interessen det. De skal i hvert fall inn i denne racingserien også – et skikkelig prestisje-løft.
Det er ikke lenge siden Jaguar meldte seg på som seriøst fabrikk-lag i Formel E. Det betyr at det virkelig begynner å bli industri-interesse for denne ferske sportsgrenen med Renault, Mahindra og Jaguar i førstelinje, og Audi og Faraday Future som engasjerte, men via andre.
Når laget som har dominert Formel 1 de siste årene forteller at de er klare til å delta i denne stadig mer populære bilsportformen, er det klart det betyr mye.
De kommer garantert til å se litt nøyere på sikkerhetsaspektet enn det som har vært tilfelle til nå, de kommer til å sette nye standarder (la oss håpe de respekterer grensene for pengebruk), men de kommer samtidig til å være en enorm faktor når det gjelder å gjøre serien enda mer kjent.
Du kommer ikke til å se dem i morgen, den tredje sesongen starter denne helgen i Hong Kong – de har nemlig tegnet en såkalt «option agreement» med FIA, de de sier at de skal inn i seriens femte sesong – altså to år frem i tid.
Samtidig har FIA økt feltet fra 10 til 12 lag, så det er plass til enda et lag – se ikke bort fra at Volkswagen lukter på det, på tross av at Audi allerede er der, sammen med ABT.
Mercedes sier selvfølgelig at engasjementet skjer fordi de ønsker å bruke racing til å akselerere utviklingen av deres kommende elbil-familie. Derfor kan det godt hende at bilene vil hete EQ som er den nye merkevaren for elbilene fra Stuttgart.
De kommer akkurat i tide til å ta del i den neste store utviklingsfasen for disse bilene. Nå skal det bli slutte på to biler per fører, hvor de bytter bil halvveis i løpet. Når Mercedes er på plass skal hver bil kunne holde hele det timelange løpet.
Det jeg virkelig ser frem til er at Mercedes også stiller med sin neste-års hyperbil som offisiell banebil – der den selvfølgelig bare kjører på elektrisk.
Like eller ikke like racing-dominansen til Mercedes-Benz – de vet hvordan de får både drama og show ut av innsatsen. Det blir nok de samme positive kvalitetene, men sikkert ikke samme dominansen, i Formel E.