-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bulli og / eller ID til Detroit
Volkswagen fortsetter med modelloffensiven sin. Som et glimt inn i fremtiden kommer de med en (eller er det to?) konsepter til Detroit.
Den ene vet jeg absolutt ingenting om, bortsett fra at den er et nytt medlem av den I.D.-familien vi møtte i Paris for første gang i høst.
Samtidig kan det hende at det er denne Volkswagen snakker om nå de forteller at de også kommer med en robotkjørende minibuss.
Men det er langt fra presisert at det er denne som er I.D.-en.
Men hva denne angår finnes det allerede et par skisser der ute. En viser et ratt som trekker seg tilbake i dashbordet og lyser som en glorie (julestemning?) når det ikke benyttes.
Microbus?
Den andre skissen viser heller ingenting av betydning, bortsett fra at det er akkurat nok til at vi tenker «Bulli» med en gang.
Og da tenker vi på den minibussen – egentlig ganske retro – som VW viste for mange år siden og som de etterpå har teaset med jevne mellomrom. Jeg tror vi nevnte den første gang i 2001.
Nå ser det altså ut som om den endelig er tilbake. Men med et så moderne innhold og tankesett at vi får tro det også har hendt noe med eksteriøret, slik at ingen lenger vil være i tvil om at dette dreier seg om 2020 og fremover.
Ubesvarte spørsmål
Jeg regner med at VW fortsatt vil sende oss noe forhåndsinfo om disse nyhetene i dagene som kommer, slik at vi skjønner litt mer.
Men det som skal bli virkelig spennende er å se hvordan denne (disse?) nyhetene skal morfes inn i resten av merkevarejungelen.
Blir I.D. et undermerke for Volkswagen eller for Moia, eller kanskje det blir noe helt selvstendig?
Og det blir også spennende å få svar på hvordan disse produktene skal føye seg sømløst inn i det overordnede mobilitetstjeneste-bildet som VW er i ferd med å forme nå.