-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi i kamp mot Volkswagen
Nå trapper Audi opp satsingen i rallycross. Dermed møtes to av merkene i Volkswagen Gruppen på samme arena.
Begge merkene er ofre for dieselblemma til konsernet. For Volkswagen medførte det at de kansellerte videre satsing i WRC, mens Audi stoppet sin aktivitet i World Endurance Championship (WEC), inkludert Le Mans, hvor de har vært det mestvinnende teamet siden årtusenskiftet.
Audi fortsetter i DTM og trapper opp satsingen i Formel E der de har vært uformelle partnere med Abt i noen år. Nå skal det kjøres under eget navn – Formel E er jo stuerent siden bilene har elmotor.
Men nå har tydeligvis Gruppen funnet ut at de har enda litt mer penger å bruke på motorsport. På arenaer som ikke oppnår like mye eksponering som WRC og Le Mans kan man tydeligvis sprute litt champagne.
For en uke siden fortalte vi at Petter Solberg skal drifte et fabrikkteam med support fra Volkswagen, riktignok via den svenske importøren. Nå forteller Audi at de gir full fabrikkstøtte til Mattias Ekström og hans rallycrossteam EKS.
Selv om det langt fra er gratis å konkurrere på høyeste nivå i rallycross, er det dråper i havet sammenlignet med kostnadene for en sesong i WRC eller WEC.
Dermed vil de to duellantene som har kjempet innbitt om VM-tittelen de siste årene, Petter og Mattias, antagelig få enda hvassere utstyr og større ressurser til rådighet. Mens Petter vant VM i 2014 og 2015, sikret den sympatiske svensken seg titlene i 2016, både den for førere og den for team.
- Vi innser at det kommer til å bli vanskelig for EKS å konkurrere mot fabrikkteam som Peugeot, Ford og Volkswagen i fremtiden, så vi har bestemt oss for å øke vår satsing på rallycross, forteller sjefen for Audi Motorsport, Dieter Gass.
EKS har også tidligere hatt et samarbeid med Audi Sport, men nå vil videreutviklingen av teamets Audi S1 EKS RX skje med full støtte fra motorsportsavdelingen til Audi.
Mattias Ekström vil i 2017 kjøre både VM i rallycross og DTM for Audi. I rallycross vil han møte tøff motstand fra norske førere som Petter Solberg og Andreas Bakkerud samt den nidoble verdensmesteren i rally, Sebastien Loeb.