-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Citroën i ny form
Da Citroën lanserte C3 Picasso i 2008 var kompakte flerbruksbiler i skuddet. Nå er det andre boller.
Flerbruksbiler, eller MPV-er som de heter på engelsk, hadde sine glansdager rundt årtusenskiftet. På samme måte som mellomstore sedaner og stasjonsvogner, er de i stor grad erstattet av SUV-er i alle slags størrelser, samt biler i kompaktlassen.
Man kan nok si at de franske produsentene fant opp flerbruksbilen – Renault var vel først med sin Scenic, men siden kom modeller på løpende bånd i ulike formater også fra Citroën og Peugeot.
Selv om C3 Picasso fikk et ansiktsløft i 2012 er den snart moden for et generasjonsskifte. Her er en tidlig utgave knipset under testing, men vi får neppe se den på veien før i 2018.
Mens dagens C3 Picasso deler plattform med småbilene Citroën C3 og Peugeot 207, vil etterfølgeren benytte PSA-gruppens moderne PF1 plattform som skal benyttes i 2008 og den kommende Opel Crossland X.
Opel og PSA skal samarbeide om en serie kompakte SUV-modeller, og da er det en selvfølge at også Citroën er med på leken.
Vi ser av bildene at fronten henter inspirasjon fra nye C3 som i sin tur er inspirert av C4 Picasso.
Det kan virke som Citroën følger trenden og omdefinerer C3 Picasso fra MPV til SUV, slik søsterfirma Peugeot er i ferd med på sine nye modeller.
Vi har også fått et hint om en kompakt Citroën-SUV gjennom C-Aircross som skal vises i Genève om et par uker.
Uansett definisjon vil den ha forhjulsdrift som standard og eneste alternativ. PSA-gruppen har et stort utvalg moderne bensin- og dieselmotorer som kan benyttes i bilen, de er blant de flinkeste produsentene i kampen mot høye CO2-utslipp.
Men de bør rimelig snart komme opp med ladbare alternativer om de skal være med inn i fremtiden – et tett samarbeid med Opel kan være nyttig i så måte.