-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her kommer neste Audi A6
Den skal antagelig på veien innen et år, men Audi har så vidt begynt testingen av neste generasjon A6 på offentlig vei.
Toppmodellen A8 står foran i køen. Kanskje dukker den opp allerede på Genève-utstillingen i mars, for den skal lanseres i Norge til høsten.
Men ganske snart etter A8 følger den langt viktige A6, først som sedan og deretter som stasjonsvogn – Avant på Audi-språket.
Her er en prototyp avbildet i Lappland, og selv om den er godt kamuflert mener vårt fototeam å kunne avsløre at den vil skille seg mer fra sine større og mindre søsken, A8 og A4, enn dagens modell gjør. Det er jo ikke alle som er like begeistret for at modellene ser så like ut.
Når det gjelder størrelse ser nye A6 ut til å få et vesentlig mer romslig interiør enn forgjengeren.
Den heksagonale grillen er like ruvende som på A8, men lyktene ser ganske annerledes ut. Vi bør kunne forvente at A8 får LED hovedlys som standard, men det er trolig ekstrautstyr på A6.
Speilhusene er langt mer smidige for å gi bedre aerodynamikk, og denne bilen har spesielle felger som kan antyde at den er en ultra- eller hybridutgave bygget fra grunnen av for å være mest mulig effektiv med hensyn til utslipp.
Med hensyn til drivlinjer vil A6 få et utvalg fire- og sekssylindrede bensin- og dieselslurpere. Eneste åttesylindrede alternativ blir RS6 som får en variant av den 4,0-liters V8-maskinen som ble introdusert i nye Panamera Turbo.
Når det gjelder infotainment vil nye A6 være inspirert av Q7, hvilket blant annet innebærer siste versjon av Audis Virtual Cockpit.
Trolig kommer nye A6 på markedet i løpet av første halvår 2018, så sannsynligheten er stor for at den kaster kamuflasjen i løpet av inneværende år – muligens på bilutstillingen i Frankfurt i september.
De tradisjonelle konkurrentene til A6 er BMW 5-serie og Mercedes E-Klasse som begge er nye på markedet.
Audien klarer seg bra til å være så gammel som den er – i fjor ble det ifølge OFV registrert 705 nye mot 923 E-Klasse. De 475 femmerne på statistikken er for det meste utgående modell siden generasjonsskiftet skjedde rundt nyttår.
Automedia har laget datamanipulasjoner av A6 Limousine og Avant, slik at du får et bedre inntrykk av hvordan de endelige bilene vil se ut.
Legg spesielt merke til stasjonsvognen som får en vesentlig mer sportslig design enn dagens modell – tydelig inspirert av Prologue Avant Concept som ble vist i Genève for to år siden.