-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Krognes positiv tross brutt løp
Christian Krognes (26) fra Hamar var på plass på Nürburgring da årets andre løp i det tyske langdistansemesterskapet ble kjørt i helgen.
Som tidligere stilte nordmannen til start i en BMW M6 GT3 sammen med BMW junior Nico Menzel og tyske Michele Di Martino.
Teamet Christian kjører for, Walkenhorst Motorsport, har 24‐timersløpet i mai som årets store mål, der en pallplass står på ønskelisten. Helgens løp ble derfor brukt til å teste nye oppsett og samle inn viktig data før løpet.
– I prinsippet vet vi at vi har en konkurransedyktig bil. Derfor var det om å gjøre å komme seg gjennom så mange testprogrammer som mulig før det virkelig gjelder.
– Forrige løp viste at vi fortsatt har en del jobb å gjøre i forhold til det nye GT3‐reglementet, som har hatt som formål å begrense den aerodynamiske ytelsen til bilene siden rekordåret i fjor, forklarer Christian.
Kvalifiseringen startet lovende for teamet, der de innledningsvis kjempet om en topp‐ti plassering.
Etter å ha testet en rekke nye innstillinger endte teamet til slutt som nummer 22 i feltet, kun seks sekunder bak Porsche‐teamet Manthey Racing som tok pole position.
– Jeg hadde dessverre en del trafikk på den raskeste runden min, og fikk derfor ikke utnyttet bilen maksimalt. Man blir hardt straffet for slikt når det er så jevnt – jeg tror faktisk aldri jeg har sett så mange biler innenfor seks sekunder av bestetiden, sier Krognes.
Hamar-gutten startet også løpet for teamet, og avanserte flere plasser innledningsvis. Da han gikk i depotet for planlagt førerbytte hadde han avansert til 14. plass. Michele Di Martino fortsatte å kjøre sterkt i de påfølgende rundene.
– Jeg fikk raskt god flyt og plukket plasseringer runde for runde. BMW-en har ikke den høyeste toppfarten av bilene i GT3‐feltet, så det var en utfordring å komme seg oppover. Jeg synes likevel jeg lyktes godt og fikk stadig høre at jeg var blant de raskeste bilene på banen underveis av teamets løpsingeniør, sier Christian.
Etter fem nye runder røk i midlertidig girkassen, og løpet var derfor plutselig over for Krognes og resten av teamet.
– Det var naturligvis kjedelig, men vi hadde rukket å komme oss gjennom et omfattende testprogram som ga mange viktige svar. Nå er det bare å rette fokus fremover på nye tester og ytterligere to løp før 24‐timersløpet braker løs i slutten av mai, avslutter Christian Krognes.