-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Alternativ til skipsfrakt
I dag kommer et tog lastet med eksklusive Volvo-modeller til Belgia.
Etter egne utsagn er Volvo den første bilprodusenten i verden som eksporterer Kina-bygde biler til Europa med tog via Kinas nye «One Belt, One Road»-initiativ.
De første S90-bilene som er bygget ved Daqing-anlegget nær grensen til Nord-Korea, skal ankomme Zeebrugge i dag etter å ha reist via det som omtales som den moderne utgaven av den legendariske «silkeveien».
Den nyåpnede jernbanen mellom Kina og Europa reduserer reisetiden for en bil med to tredeler sammenlignet med en tradisjonell sjøreise. Det slår også selvsagt meget positivt ut for miljøregnskapet.
I første omgang er det Excellence-utgavene av S90 som eksporteres fra Kina til Europa, men snart skal S90 bygges eksklusivt ved Daqing for eksport til alle verdenshjørner.
Hvert av de Volvo-dedikerte lastetogene mellom Daquing og Zeebrugge har en kapasitet på rundt 120 biler som fraktes i spesialbygde containere. Hver container huser tre biler.
I den første perioden skal det sendes et tog i uken på strekningen, men Volvo regner med å trappe opp frekvensen etter hvert som volumet øker.