-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ørken-racer fra Gulfen
De dukker stadig opp – Superbiler du aldri har hørt om (og kanskje aldri vil høre om igjen). Men denne har en egen twist: den går fort på sand.
De få som opplevde Lewis Hamiltons merkelige taktikk, med å sinke hele følget så andre kunne passere Nico Rosberg, og dermed sikre at Hamilton – ikke Rosberg – ble verdensmester (det lyktes jo ikke da), fikk også ta del i en litt annerledes førpremiere.
Noen ingen hadde hørt om før, Zarooq Motors, viste nemlig prototypen på noe de kalte SandRacer. Ikke akkurat likt de flate flakene som dukker opp alle steder, og som åpenbart først og fremst er tenkt for lek på bane.
Denne er nok like dramatisk, med masse spill i karosseriet, og skarpe kanter og åpninger for luft ut og inn, men den er høy, og først og fremst forteller karosseriet at her er det seriøse hjul den står på.
Dimensjonene har jeg ikke (verken på dekk eller bil – det eneste jeg vet i denne avdelingen er at den veier ca. 1200 kg) men det er åpenbart at dekkene er schvære - se på bildene av bilen i profil.
Men dersom du syns den ser ut som en skikkelig off-roader er det et skinn her som bedrar. Den har riktignok 6,2-liters V-åtteren plassert rett foran bakakselen, men det er også bare den delen av bilen som drives.
Altså ikke noe firehjulsdrift her.
Poenget er kanskje at her skal man kunne få maks. sladd i sanden?
Et skikkelig bur gjør det åpenbart at folkene bak denne Dubai-konstruerte bilen ikke ser bort fra at det kan gå litt for fort her og der. Det er lett å slå rundt i ørkenen.
Selvfølgelig er det bare plass til to her, men det er til gjengjeld sørget veldig godt for fører og passasjer. Zarooq har hentet hjelp fra vulgær-luksus-produsentene Mansory for å få det skikkelige preget på interiøret.
Karosseriet, i karbonfiber hele veien, er forresten bygget i Belgia, og det finnes også andre røtter til tradisjonelle adresser i Europa. Monaco og omegn blir nevnt både i forbindelse med salg og produksjon.
Zarooq Motors presiserer at her er det også skikkelige bane-egenskaper selv om toppfarten bare en 220 km/t, men med to høyde-settinger for opphengningen høres det ut som kjapp-i-sand er mer nærliggende. Samtidig som den skal være en meget brukbar hverdagsbil.
Men med en pris som starter på 450.000 dollar, og et opplag på 35 eksemplarer, er det vel ikke akkurat hverdagsbruk vi skal se frem mot?