-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Selv ikoner må fornyes
I bilbransjen går utviklingen kontinuerlig, så selv om 911 ble kraftig oppdatert for et par år siden, skal den snart pensjoneres.
Det er vanskelig å se av det kamuflerte karosseriet at dette er en ny modell, men da fotografen fikk rettet kameraet inn i bilene fikk han den dokumentasjonen han trengte – her er det nemlig digitale instrumenter i stedet for 911’s tradisjonelle analoge klokker.
Porsche 911 fikk en kraftig oppdatering som ga den internkoden 991.2 i 2015, noe som blant annet medførte en familie turbomotorer. Men i sin opprinnelige form ble 991 introdusert i 2011, og dermed tikker klokken ubønnhørlig mot nok et generasjonsskifte.
Den kommende åttende generasjon 911 skal bygges på en ny, fleksibel plattform som er tilpasset flere alternative drivlinjer.
Det kan muligens inkludere en hybrid variant, for selv om Porsche tidligere har utelukket dette, har mye skjedd med hensyn til elektrifisering i det siste.
Mens Porsche har gjort det klart at de skal lansere en ren elbil basert på Mission E Concept i 2020, er både Cayenne og Panamera delvis elektrifisert for å oppnå høyre ytelser og lavere utslipp. Foreløpig sist ut er denne muskelbunten.
Porsche-sjefen Oliver Blume har sagt at siden elbiler har et handikap med hensyn til vekt er det naturlig at sportsbiler holder fast ved forbrenningsmotoren en stund til.
Men han medgir at selv en 911 en dag må elektrifiseres, og da mener han trolig at den kommer som hybrid i en eller annen form. Batteriutviklingen går jo stadig fremover med mer kapasitet i mer kompakt innpakning og med lavere vekt.
Etter Frankfurt-utstillingen er det knapt en bilprodusent, selv blant de mest eksklusive merkene, som ikke snakker elektrifisering i en eller annen form. Det kan blant annet dreie seg om 48V systemer for drift av elektrisk kompressor, en løsning Audi demonstrerte for tre år siden.
Men du kan være trygg på at neste generasjon Porsche 911 fortsatt har sin DNA i behold, om du da ikke er blant dem som sverger til teknologi fra forrige årtusen.
Blume har lovet å tilfredsstille både konservative og progressive kunder ved å tilby ulike alternativer.