-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volskwagen viser R5 rallybil
Nå har Volkswagen straks klar et nytt tilbud til rallyentusiaster.
Skoda har dominert den nest høyeste divisjonen i Rally-VM, WRC2-klassen med biler som følger FIAs R5-standard. De sikret seg VM-tittelen for konstruktører, og svenske Pontus Tidemand, med sterke norske relasjoner, kan smykke seg med VM-tittelen i WRC2.
Den tøffeste utfordreren har vært Ford, men fra neste år kommer en ny utfordrer som kan bli meget tøff.
Volkswagen dominerte jo WRC de fire årene de var med, og det ligger nok mye ekspertise utviklet derfra i den nye R5-bilen.
Foreløpig er det sparsomt med detaljer, men Volkswagen Motorsport har sluppet denne første skissen og antyder at rallybilen med 270 hester skal være leveringsklar i andre halvår 2018.
Polo GTI R5 er basert på sjette generasjon Polo som lanseres i disse dager.
Som produksjonsmodellen av Polo GTI som er på markedet innen årets utløp, har også rallybilen en firesylindret turbo bensinmotor med direkteinnsprøyting.
I tillegg har den firehjulsdrift, sekvensiell femtrinns girkasse og en sikkerhetspakke som tilfredsstiller kravene fra det internasjonale bilsportforbundet FIA.
Biler som følger R5-standarden kan delta i alt fra nasjonale og regionale mesterskap til VM, og er derfor regnet som et springbrett til toppnivået i WRC.
For Volkswagen Motorsport innebærer lanseringen at Polo GTI R5 at de dobler sitt utvalg. Fra før har de Golf GTI TCR som gjør det meget bra innen internasjonal racing.