-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Elektrisk Ford i 2020
Ford bekrefter at de sommeren 2020 lanserer en elektrisk crossover / SUV med nær 500 km rekkevidde. Bilen er høyaktuell for Norge, men neppe før i 2021.
Ford mener å ha lært av elbilfiaskoen med ombygde Focus. Selv ikke i elbillandet Norge som ikke kan få nok av elektriske kjøretøy, nådde Focus opp.
Etter at bilen fikk hurtiglademulighet og svært hyggelig pris, er den fortsatt så godt som død med 93 solgte til nå i år.
Nå har imidlertid Fords nye konsernsjef, Jim Hackett, bekreftet at en helt ny batterielektrisk crossover / SUV med nær 500 kilometer rekkevidde, settes i produksjon sommeren 2020. Det er tre år etter at GM lanserte Bolt i USA og søstermodellen Ampera-e i Norge.
For å kunne skalere opp elbilsatsing innenfor akseptable kostnadsrammer, flyttes den fra opprinnelig planlagte Flat Rock sørvest for Detroit i USA til lavkostlandet Mexico. Ford har vært tydelig på at bilen også skal selges i Europa. Det betyr at den er høyaktuell for Norge, men neppe før i 2021.
Å flytte den planlagte elbilen til Mexico gjør det enklere å bygge kapasitet i Flat Rock til den selvkjørende bilen som Ford også har annonsert, og som planlegges satt i salg i 2021, også det to år etter at GM skal ha autonome kjøretøy på veien.
Ford tenker ikke i første omgang autonome kjøretøyer for privat bruk, men innenfor kommersielle virksomheter til eksempelvis pakkelevering.