-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kosedyr med Dakar-gener
Peugeot har lansert leketøyutgaven av sin 3008 DKR MAXI, bilen som nå er klar til å hente enda en seier i det krevende Dakar Rallyet.
Spesifikasjonene er jo ganske ekstreme, bare drivstoff-tanken på 400 liter forteller vel i klartekst at dette er litt mer enn en vanlig familie-SUV.
3008 DKR MAXI er designet for å ta enda en Dakarseier hjem for Peugeot Sport.
Derfor har det bygget den nye versjonen enda råere enn de vi har møtt før: Sporvidden er for eksempel økt med 20 cm, bedre stabilitet (og enda bredere karosseri som nå måler 2,4 meter).
V6 dieselmotoren er plassert i midten og avleverer sine 380 hk (fra 3 liter slagvolum) til bakhjulene. 800 Nm og 200 km/t hører også med til informasjonsflommen. Mer imponerende syns jeg imidlertid 460 mm fjæringsvei er, eller bilens høyde på hele 180.
Den er med andre ord ganske fjernt fra den 3008 som den har lånt navnet fra. Og den har allerede vist hva den er god for, den vant bilklassen i sommerens Silkeveien rally.
Men det jeg egentlig skal fortelle er at mannen som designet den opprinnelige 3008, Sebastien Criquet, har tegnet en liten hyllest til rallyavleggeren, og den er satt i produksjon.
En søt liten maskott-aktig figur, selvfølgelig med løve-tendenser. Den er ikke ment som noen smart Kirobo, slik Toyota kan forsyne deg med, men bare en helt upretensiøs maskot, med en rekke av de elementene som særpreger rallybilen.
Den heter faktisk ikke noe spesielt. Ikke er den dyr heller, €15,90 fra Peugeot-butikken på Champs Elysees og den tar slett ikke mye plass. 8x6x6 cm er de vitale målene.
Det store problemet er imidlertid at den er bare produsert i 2000 eksemplarer. Derfor haster det – hvis du skal slippe å gå på nettet og betale mange ganger overpris.
Frem til mars vil det stå en spesialutstilling i Peugeot Avenue på 136, Champs-Elysées med Dakar Rally som tema. «We love dust» er budskapet som møter deg der.