-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Audi hiver seg på trenden
Det er ikke gjort over natten å komme opp med en ny bilmodell, men nå svarer endelig Audi på tiltale fra BMW og Mercedes, ti år etter at BMW startet trenden.
Det er faktisk så mye som ti år siden BMW lanserte første generasjon X6. De fikk være alene i denne snodige nisjen en årrekke før Mercedes kom med sitt tilsvar gjennom GLE Coupé i 2015.
Og først nå følger Audi etter. Vi fikk en blå forsmak på Detroit-utstillingen i fjor, og deretter en knallgul oppfølger i Genève.
Informasjonen vi har går på at bilen skal i salg i siste kvartal 2018, men det er ikke umulig at vi får se den som produksjonsmodell allerede på Genève-utstillingen i begynnelsen av mars.
Her har i alle fall våre fotografer kommet over en nærmest umaskert bil under testing i Spania, og den viser at Q8 har fått med seg mye fra konseptbilene.
Den sportslige Q8 vil dele plattform og komponenter med Q7 som allerede er godt etablert i markedet. Så godt at den ifølge OFV var tredje mest solgte Audi-modell i Norge i 2017 med hele 1259 eksemplarer – hvorav 1210 ladbare hybrider med betegnelse e-tron.
Vi kan nok regne med at det kommer en ladbar Q8 også, men det vil også komme kraftige alternativer med bensin- og dieselmotor. Både S- og RS-varianter er sannsynlige i fremtiden.
Q8 får et noe mer kompakt fotavtrykk enn Q7, men på tross av den coupé-aktige taklinjen antyder Audi et rommelig interiør med «fire likeverdig komfortable seter».
Våre venner i Automedia har laget datamanipulasjoner av Q8 slik de forventer at den vil se ut, og de har også manipulert frem en RS-utgave. Den vil bli en diekte konkurrent til M-utgaven fra BMW og AMG-ene fra Mercedes.