-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gammel 500 for sommeren
500-baserte Beach Buggies med kurvfletting i setene tilhører ikke sjeldenhetene, men denne sommer-Femhundreden har tatt det hele litt lenger.
Det er en ikke så veldig spesiell brukbilbutikk i Torino som heter Italmotor. Men det hender jeg stikker innom for det hender de har en og annen ganske spesiell bil oppi alle Jeepene og nye Pandaer.
På jakt
Denne gangen skulle jeg ta en titt på en Innocenti 1100 Spider – i realiteten en MG Midget, men med et aldeles nydelig Tom Tjaarda-karosseri – som var merkelig billig.
Det viste seg fort hvorfor den var merkelig billig.
Og så visste jeg at de hadde en Giannini 590 GT – sånne forsøker jeg alltid å se etter for å se om jeg finner igjen min gamle. Men akkurat som så mange «ekte» Abarther, var også denne bygd opp i senere tid.
Og slik ombygning består stort sett av et «riktig» dashbord, som produseres i metervis nå, en bunnpanne som det er støpt Giannini (eller Abarth) -navnet inn i – heller ikke akkurat noen sjeldenhet på gammelbilmesser, og så de riktige dekalene.
Unik
Men midt på gulvet sto noe jeg aldri har sett før. Med god grunn – det finnes ikke flere.
Monza var den døpt, basert på en gammel luftkjølt 500 L, men nå med en 650 motor. Og med et barchetta-karosseri som jeg først trodde var bygget i går.
Men det hele ble godkjent i april 1975, så da kan vi jo gå ut fra at det er ekte saker.
Karosserijobben er i hvert fall gjort av en fagmann. På tross av at dette er blitt en veldig åpen kabriolet, har han faktisk klart å beholde så meget av den gamle 500 at vi med en gang ser hvor den kommer fra.
Racing-inspirert
Firepunkts seler er kanskje å ta i – den har tross alt bare 18 hester, men hele interiøret på innsiden av de sterkt nedkuttede dørene er så nakent at det er kanskje korrekt med så mye seler. Men helhjelm vil jeg tross alt si er å overdrive – selv om det ikke er mye frontruter her heller.
Jeg har fremdeles ikke helt bestemt meg for om jeg liker den eller om jeg syns den er tatt så langt at det hele tipper – men vi kan i hvert fall være enige om at dette er annerledes.
Veldig annerledes.
Om det er så annerledes at jeg syns prisen på 45.000 euro høres fornuftig ut, er jeg derimot fullstendig usikker på.