-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
To som står for en støyt
To nye kollisjonstester er offentliggjort fra EuroNCAP. Begge med eksemplariske resultater.
Det er Volvo XC40 og nye Ford Focus som nå er grundig testet av EuroNCAP. Og jeg kan med en gang røpe at begge oppnår de maksimale fem stjerner.
XC40 oppnådde hele 97 prosent på feltet beskyttelse av voksne passasjerer, noe som plasserer den blant de fem beste bilene som noensinne er testet. Dermed følger den i fotsporene til sine større søsken, XC90 og XC60.
Men det er ifølge EuroNCAP på områdene aktiv sikkerhet og beskyttelse av myke trafikanter at de to bilene imponerer mest.
Begge har automatisk nødbrems-systemer (AEB) som oppdager både fotgjengere og syklister, Volvos omfatter så vel store dyr.
Den svenske produsenten har i tillegg en sikkerhetsfunksjon (ELK) som forhindrer at bilen kjører av veien eller kommer over i motgående kjørefelt selv om sjåføren er uoppmerksom.
– Det er godt å se at bilprodusentene, både i premium-sektoren og i volummarkedet, responderer på de tøffe kravene vi har innført for å oppnå maksimal score ved å innføre ny teknologi. AEB og ELK gir direkte økt sikkerhet, men de er også helt nødvendige hjelpemidler for fremtidens autonome biler, sier generalsekretær i EuroNCAP, Michiel van Ratingen.
Du finner alle detaljer på EuroNCAPs hjemmesider