-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Knoppskyting hos Glickenhaus
Etter at Cameron Glickenhaus fikk tillatelse til å starte en småskala-fabrikk i USA har det ene prosjektet etter det andre dukket opp. Det siste er en ganske retro roadster.
Glickenhaus er en av dem man kanskje hadde oppfattet som en virkelighetsfjern drømmer, hvis det ikke hadde vært for at han virkelig leverer.
Hans egne, spesialbygde Ferrarier var starten. Så kom 003 som først var hans egen private racerbil, med en del hederlige utflukter på blant annet Nürburgring.
Den var så vellykket at det ble en slags produksjon av det – håndbygge-virksomhet i Torino. Og sågar en stand på Genève-utstillingen.
Det ga åpenbart mersmak så han hentet frem en ny konstruksjon. 004 het den – en tre-seters coupé, ikke altfor fjernt fra en McLaren oppskrift.
Det var denne han skulle bygge i en ny fabrikk i USA. Fabrikken er ikke akkurat i full gang ennå, men han forteller at alle produksjons-slotene ble solgt i løpet av den første uken etter at han fortalte om den.
Så dukket forslag nummer 005 opp, men denne hadde et navn: Boot. Oppkalt etter Steve McQueens ville Baja offroader. I motsetning til originalen skal denne også være lovlig som gatebil.
Og nå nylig har han vist sitt 006-forslag på Facebook-siden sin. Ingen detaljer og egentlig ganske primitive skisser. Men vi ser i hvert fall Corvette C3-spor her, litt Ferrari 275 GTB kanskje (det står en slik i garasjen hans) og sideblåserne er ren Shelby Cobra.
Det er noen som antyder LT4 V-åtteren fra Corvette Z06 – 650 hk. i kompressorversjon – med transmisjonen på bakakselen. Og også en coupé-versjon med tiden.
Når hele dette omfattende programmet skal produseres er ikke helt klart. Men Glickenhaus presiserer at tillatelsen som test-fritatt småskalaprodusent stopper på 325 biler per år. Det volumet skal han nå – sier han – i 2023. Og da med fire modeller på programmet.