Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Mercedes-Benz på Oslo Runway

Kunst av Dybendal og Moi
Den nye inngangsveggen til Blå
Kunst av Anette Moi
Om delingsøkonomi for Dagens Næringsliv
Kunst av Anette Moi
Kampanje for Kredinor
Kunst av Anette Moi
Kampanje for Kredinor

Mote-Mæssje med sidesprang

Mens alle Power-folkene drar til Arendalsuka, blir de med høy score på stil og trend tilbake i Oslo. Mote- og design-eventet Oslo Runway finner nemlig sted samtidig – med nydekorerte Mercedeser som rullende fyrtårn.

Publisert Sist oppdatert

Midt i juni var det en skikkelig fest på Blå. For dere som ikke så ofte frekventerer Brennerivei-området i Oslo: en sentral del av hovedstadens kulturtilbud.

Anledningen var et arrangement der også Spire var med (nok et avbrekk – Spire er en spennende miljø- og byutviklingsorganisasjon som kom i gang da Utviklingsfondet fikk Operasjon Dagsverk for 15 år siden. Bærekraftig byutvikling er en av pilarene. Tilbake til saken…:)

Sammen med Blå hadde de nemlig invitert til avdukingen av en ny versjon av det som nok er den mest fotograferte veggen i Oslo – nemlig Blå sitt inngangsparti. Det hele ledsaget av utendørs (det var den dagen det regnet) meningsfylte samtaleinnslag og en skikkelig musikalsk lineup med bl.a. Jakob Ogawa, rett fra Piknik i Parken.

(Hvis du syns dette sklir ut kan du jo spørre junior, eller, hold ut – jeg lover – vi er snart ved kjernen).

Hele forestillingen ble forresten avsluttet innendørs med klubbkonseptet Sidesprang, noe jeg bare nevner fordi det er på plass igjen fredag den 17. august med sesongens siste Sommersprang. Selvfølgelig også på Blå.

(Nå er vi der snart:)

De som sto for det nye inngangspartiet var i første rekke kunstnerne Ingunn Dybendal og Anette Moi.

Dybendal jobber med en gruppe i Oslo som heter Illustratørene mens Moi er basert i Rogaland og er representert av noe som heter byHands, men på tross av ulik geografi og miljø – de jobbet åpenbart bra sammen.

Og så er vi tilbake til Oslo Runway der Mercedes-Benz personbiler har vært det de kaller seg: «stolt sponsor» omtrent fra dag én.

De sørger for biler til arrangementet, og de sørger for at bilene får en egen mening, et eget uttrykk, ved å la dem bli dekorert slik at det syns.

I år er det altså (og nå er vi der) Anette Moi som har tegnet den høstblomsterprakten som pryder bilene.

Du har garantert sett tegningene hennes andre steder, i aviser som Le Monde (eller VG) eller på store reklamekampanjer på flyplassene (eller plakater for Fritt Ord).

Men på tross av at det er langt mellom temaene som viser antydning av biler eller cutting edge fashion (du finner et par motoriserte antydninger blant bildene her, og veggen ved Blå har definitivt (ironiske) antydninger av mote), så sier hun til Bilnorge.no at hun «digger mote og digger at tegningene mine skal trykkes på biler».

Vi får heller utfordre henne på en skikkelig Art Car en dag.

Imens får vi glede oss over vakre blomster i vakre kombinasjoner på vakre biler og glade mennesker i en glad by på glade visninger.

Vi kan forresten love en skikkelig visning litt uti uka der det later til at en bil – tro det eller ei – er et viktig element i hele forestillingen.

Den kjente motesiden, BilNorge.no, kommer nok til å holde dere skikkelig informert.

Powered by Labrador CMS