-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi topper Q2-familien
Ikke overraskende har Audi med seg en ny toppversjon i Q2-familien til Paris-utstillingen.
Vi kan jo fortsatt spekulere om den forblir toppmodell i fremtiden, for med betegnelsen SQ2 er det jo plass til en RSQ2 over denne igjen. Responsen de får på SQ2 vil nok avgjøre om Audi skal gå videre og lansere en femsylindret modell også.
Men SQ2 vil nok dekke behovet for muskler hos de fleste. Den firesylindrede turbomotoren varter opp med 300 hester og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.
Les vår prøvekjøring av Audi Q2
Om du har dårlig tid, så tar den deg 100 på 4,8 sekunder og videre til en toppfart på 250 km/t.
Kreftene fordeles til alle hjørner via en 7-trinns DSG girkasse – S-tronic i Audis vokabular. Quattro-systemet fordeler kreftene til den akselen som har best grep, og i ekstreme tilfeller kan inntil hundre prosent sendes til bakakselen i løpet av millisekunder.
Sammenlignet med en ordinær Q2 er SQ2 senket med 20 mm, og den har en rekke detaljer i eksteriør og interiør som skiller den fra dusinvarene i familien.
BILTEST: Audi Q2 møter Mini Clubman
Bremsene har skiver med en diameter på 340 mm foran og 310 mm bak. Standard hjulutrustning er 18-tommere med 235/45 dekk, men mot pristillegg kan du også få den levert med 19-tommere og 235/40.
Ifølge OFV er Q2 Audis fjerde mest solgte modell i Norge hittil i år med 344 nyregistreringer. Til sammenligning er det registrert hele 837 nye Q7, men den har jo en stor fordel i vårt avgiftssystem – 98,7 % av dem er nemlig ladbare hybrider.
SQ2 får sin verdenspremiere i Paris, den blir bestillingsklar i løpet av høsten, og leveringene starter tidlig i 2019.