-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bybil som krymper
Her er et bybilforslag fra Israel. City Transformer byr på en ekstra liten finte – den folder seg sammen når den skal parkeres og tar ikke mer plass enn en motorsykkel.
Det er veldig mye Twizy i denne israelske to-seteren. Ikke bare når du ser den fra siden, men også når du leser det lille som finnes av spesifikasjoner.
Logisk nok – at de velger omtrent de samme løsningene når de går i gang med å løse omtrent de samme problemene.
Men denne israelske start-up’en byr på en ekstra finesse. Den krymper.
Vanlig bredde når den kjører er 140 cm. Der er vi i Twizy-land. Smal nok til å kunne ta seg ganske greit frem i tett trafikk – og samtidig så smal at skal man ha med seg noen, må de henvises til andre rad.
Men av en eller annen grunn har folkene bak denne City Transformer – som den er døpt – funnet ut at det er en fordel om den kan bli enda smalere når man henger den fra seg.
En ganske komplisert mekanisme, ser det ut som på bildene, trekker hver side inn 20 cm – og så kan den trilles på plass og trenger ikke mer bredde enn en motorsykkel. En meter på tvers.
Jeg er ikke helt overbevist. Dette øker både vekt og komplikasjoner, men jeg skal ikke protestere. Har de bestemt seg, så har de bestemt seg. Uansett har de et godt poeng når det dukker opp levende bilder av fenomenet.
Den ligger allerede ute til forhåndsbestilling. Du loves 150 kilometer rekkevidde og en toppfart på 90. Vi blir fortalt at de siste prototypene skal ut på forsøk i løpet av de neste ti månedene.
10.500 dollar sier de at det hele skal koste – riktignok uten batterier. Inne i den forholdsvis høye prisen ligger avansert elektronikk med head-up display og et sky-basert flåtestyringssystem som skal kunne gi den autonome egenskaper.
Altair Carriots software – hvis det sier noe. Tett samarbeid med Yamaha sier i hvert fall noe, men hva?
Når de har 10.000 forhåndsbestillinger skal båndet begynne å gå, sier de. De regner 2020 som start.
Det fortelles også at den allerede er godkjent i Europa som en Quad.