Hyundai med norsk reklamefilm

Hyundai Norge har fått utviklet en lokal reklamefilm for Nexo. Her møter du blant andre en ikke ukjent friidrettsstjerne.

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke dagligdags at bilprodusentene spiller inn reklamefilm for sine produkter i Norge. Flotte klipp med norsk natur forekommer, men slikt er denne filmen kjemisk renset for.

Filmen handler snarere om hva man kan oppnå så lenge man er dedikert og går hundre prosent inn for oppgaven. For å illustrere dette brukes unge mennesker som har satt seg høye mål, en av dem er Karsten Warholm som også er stemmen i filmen.

Hyundai har de siste årene lansert biler som er godt tilpasset det norske suget etter el- og hybridbiler. Deres bestselger hittil i år er Ioniq, men etter hvert som de får større leveranser av Kona Electric, vil nok denne ta over hegemoniet.

Foreløpig siste tilskudd på stammen, NEXO, blir ingen volumselger, men den viser at Hyundai ikke har til hensikt å stoppe utviklingen av hydrogenbiler med brenselceller.

Hyundai har forsket innen dette feltet i 20 år, og de tilbød sin første hydrogenbil, ix35, for salg allerede i 2013. Det var ikke så mye annet å velge mellom den gangen, og det er det jo for så vidt ikke i dag heller. Utenom Toyotas Mirai.

Med NEXO tilbyr Hyundai nå en moderne SUV som dekker familiens bilbehov, og den skal altså markedsføres med denne lokalt produserte reklamefilmen.

– Dette er en veldig spennende kampanje, som vi synes reflekterer evnen og viljen som ligger i vårt merke og i innsatsen til enkeltmennesker som ønsker å nå lengst, forteller markedsdirektør Christian Stenbo.

Du kan jo danne deg din egen mening etter å ha sett gjennom videoen.

Powered by Labrador CMS