-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Klassevinnere i sikkerhet
EuroNCAP har offentliggjort en liste over hvilke biler som gjorde det best i sine respektive klasser i 2018.
Tre biler kan smykke seg med å være best i sine respektive klasser. Mercedes-Benz A-Klasse er best i klassen Små familiebiler, og er også modellen som kommer ut med best score av samtlige modeller som er testet i år.
Lexus ES vinner klassen Store familiebiler, mens brenselcellebilen Hyundai Nexo topper kategorien Store off-roadere.
ES fikk også EuroNCAPs nye pris for Beste hybrid eller elbil.
– Vi introduserte et tøffere testregime i 2018, med spesiell fokus på beskyttelse av myke trafikanter, sier Michiel van Ratingen, generalsekretær i EuroNCAP. Han fortsetter:
– De tre «Best in Class» vinnerne demonstrerer med tydelighet at bilprodusentene strever for å oppnå best mulig sikkerhet i sine biler, og at EuroNCAPs kriterier er en katalysator for disse forbedringene.
– EuroNCAP begynte for første gang å teste autonom kjøreteknologi i 2018. Assistentsystemer kan sørge for økt sikkerhet og komfort, men helt autonome biler er fortsatt et langt stykke unna i tid, fortsetter van Ratingen.
– Vi skal følge utviklingen nøye og forsikre oss om at forbrukere har all den informasjon de trenger med hensyn til effekten av elektroniske hjelpemidler.