-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lister glatter ut Knobbly
I tillegg til sine Jaguar-varianter er Lister kjent for sin gamle "Knobbly". Det råeste av det råe. Nå kan det se ut som de planlegger en ny.
Er det noe Lister ikke er veldig kjent for, så er det at «jeg lister meg på lett på tå».
En åpen to-seters racer med et aluminiumkarosseri som er dratt så tett ned mot alt som stikker ut på chassis og drivlinje at den fikk navnet «Knobbly», og som fremføres ved hjelp av en blodtrimmet Small Block Chevroletmotor, lister seg ikke akkurat.
Det har vært mye frem og tilbake med denne 50-talls byggeren, men de har vært innom foredling av Jaguarer og gjenopptatt en «Heritage» eller «Continuation» eller hva de kaller det -serie av gamle/nye Knobbly, og det i så stor grad at ikke bare lever de fremdeles, de planlegger åpenbart nye fremstøt.
I hvert fall kan ikke disse skissene tolkes som annet.
To seter, et enormt panser, nesten ikke rute og en holdning som helt klart skriker bakhjulsdrift tyder i retning av at man vil speile den gamle oppskriften.
Også på den måten at du definitivt vil kalle karosseriet effektivt før du kommer på å kalle det pent.
Og selvfølgelig regner man med Jaguar på undersiden. Det har jo vært Listers oppskrift – helt siden det ble noen D-Type motorer til overs i 1956.
Egentlig trenger man jo ikke mer enn en F-Type motor og det som holder hjulene på plass. Selvfølgelig må det hele mekkes litt i Lister-retning – noen torden og lyn bør det jo være, men noen stor jobb behøver det ikke bli.
Det var Listers nåværende eier, Lawrence Whittaker, som la ut disse fristelsene på Twitter nylig. Derfor må vi jo få lov til å tro at han mener noe med det og glede oss til resultatet.
Det hadde vært gøy med noe som virkelig reiv opp asfalten, og som kunne tenke seg å gjøre det med annet enn strøm.