-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Passat – noe du lurer på?
Mandag morgen drar jeg til Tyskland for å prøvekjøre oppgradert Passat som kommer til Norge på sensommeren. Er det noe du vil jeg skal spørre om?
Det dreier seg ikke om en helt ny modell, men om det vi i bransjen kaller en facelift. Skjønt i dette tilfellet er den ganske omfattende.
Jeg bryr meg ikke mye om den nye kosmetikken, de nye lyktene, lakkfargene, stoffutvalg, mønster etc., men er mest opptatt av de tekniske oppgraderingene som skal sette Passat i stand til å forsvare sin posisjon i markedet frem til neste generasjon tar over om noen år.
Passat-salget hittil i år har falt dramatisk sammenlignet med første halvår i fjor. Det skyldes selvsagt at en del kunder går og venter på den oppgraderte modellen, men først og fremst skyldes det at den ladbare hybridutgaven, Passat GTE har vært ute av markedet en periode.
Den kommer nå tilbake, med samme drivlinje som tidligere, men med høyere batterikapasitet slik at den ifølge den nye og strengere WLTP-standarden har en elektrisk rekkevidde på inntil 55 kilometer.
Det tilsier en vesentlig forbedring fra forgjengeren. Jeg ser frem til at vi får testet dette under relevante forhold når bilen kommer til Norge utpå høsten.
Det jeg skal sjekke ut på mandag er bilens autonome egenskaper som ifølge informasjonen fra VW gjør at den kan kjøre uten min innblanding i hastigheter mellom null og 210 km/t. Vi skal nok greie å finne både en autobahn og en kø eller to rundt Frankfurt.
Dersom du er mer interessert i Passat med diesel- eller bensinmotor, så skal vi innom slike også. Ja, til og med Passat Alltrack står på programmet.
Dersom det er noe du ønsker jeg skal spørre ekspertisen om, så send meg noen ord via denne linken så skal jeg gjøre mitt beste for å skaffe svar.
Jeg klarer å slå to fluer i ett smekk på denne reisen – jeg skal nemlig prøve en annen spennende nykommer på tirsdag. Men det skal du få høre mer om i løpet av helgen.