-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Alfa Spider i el!
Det som er veldig positivt er at når Garage Italia nå går over til å bygge noen Alfa Spider (i sin tid kjent som Duetto), kommer de bare til å bruke Serie 4 biler. – Vi tuller ikke med klassiske årganger, sier de.
Det er Lapo Elkann og hans muntre mannskap i Milano-verkstedet Garage Italia som er på’n igjen.
Nå er det den åpne to-seteren som Alfa bygde fra 1966 og nesten 30 år fremover som skal tas under behandling.
Egentlig en viktig bil i historien, oppskriften var ikke akkurat ukjent, men når vi alle snakker om at det var Mazda som fant den opp igjen med sin MX-5, glemmer vi fort at Alfaen levde jo langt inn i Mazdaens levetid.
Og her er det altså bilene fra 1989 til 1994 som skal benyttes. Serien som ble kalt Ultima.
Dels, altså, fordi de ikke liker å ødelegge klassikere, men også fordi de egentlig ikke liker biler som ikke kan holdes på en rett-frem-kurs, eller biler som skrangler seg selv fra hverandre.
Når de har funnet en bil (eller kanskje du kommer med din egen) skal det skje ting. Det blir en komplett restaurering av den modellen som var skåret ganske rett av bak («Coda tronca» het det på mer fornemme biler en gang).
Det kommer til å skje noen småting med det utvendige, litt annet i spoiler-avdelingen, nye led-lys og en helt ny hardtop som blir transparent hele veien (røtter tilbake til Pininfarinas Superflow IV fra 1960 som egentlig var grunnlaget for dette karosseriet).
Les også: Strand-Fiat? Ny eller gammel?
Det som er litt gøy er at på tross av at det kommer til å skje ting innvendig også, er det en detalj som ikke kommer til å skje. Girspaken med den typiske seks-hakk skiftekulissen blir beholdt. Den er jo en ikonisk del av et sportsbil-interiøret – så får det ikke hjelpe at her er den til ingen nytte.
Bilen skal nemlig bygges om til batterielektrisk drift, og da er en girkasse av mindre betydning, uansett dekorative egenskaper.
Noen detaljer om ytelse og prestasjoner og når den er tilgjengelig finnes ikke, og Lapo vet å ta seg betalt. Det er jo tross alt et enestående produkt dette her også.