-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Jaguar gir oss "hans og hennes" E
Det begynner å bli vanskelig å finne på noe nytt innenfor rekreasjonenes område. Men Jaguar har funnet en original 60-års vri. Et sett "nye" E-Typer. Hans og Hennes.
Jaguar er jo også blant dem som driver med recreation-arbeid. Både D-Typer, XKSS og lettvekts E-Typer har poppet opp, som nye fordi de er nye, fra Jaguar Classic de siste årene.
Så nå gjaldt det å finne på noe spektakulært og annerledes for å feire 60 år siden denne sensasjonelle superbilen debuterte på den neglesaksfriserte plenen til Parc des Eaux Vives i Genève for 60 år siden, neste mars.
Dermed gikk klassisk-avdelingen ut på bygda og sourcet 12 brukbare E-typer. Seks åpne og seks coupéer.
Og nesten helt utrolig – de fant mange nok 1961-modeller til at det gjør prosjektet troverdig. Selv om kynikere som meg vet jo at egentlig er det nok med et chassisnummer – å bygge opp en chassisplate special er vel ikke akkurat ukjent i denne bransjen?
Nå er Classic Works avdelingen i Warwickshire i full gang med å bygge opp dette dusinet som altså skal selges parvis. Begge med 3,8 motoren – cabrioletene med Drop Everything Grønn-fargen og Coupéene i Flat Out Grått.
De litt særpregede fargenavnene har sin opprinnelse i E-Type myten.
Den bilen som ble vist på plenen, og som senere skulle inn på utstillingen, var en sølvgrå coupé som var så sent ferdig på fabrikken at pressesjefen, Bob Berry, selv måtte kjøre den «flat out» til Genève. Han ankom noen minutter før partyet startet.
Bilen ble mottatt med en slik begeistring og med så mange krav om en kjapp prøvekjøring at Genève-kontingenten fant ut at de måtte ha en bil til. Så en telefon til Coventry ga den legendariske testkjøreren Norman Dewis beskjed om å droppe alt og kjøre til Genève.
Det gjorde han på natten. Han døde forresten i fjor, nesten 99 år gammel, fremdeles stapp full av historier.
Dan Pink, han er sjef for Jaguar Classic, minner for øvrig om at man MÅ ikke ha et av E-Type 60 Collection-settene for å føle ekte E-Type.
– Er det noe disse folkene her kan, sier han og legger til at mange av dem er barn eller barnebarn av de som sto på det opprinnelige båndet, – er det å sørge for en enestående E-Type Reborn opplevelse.
– Ekspert-arbeid, originale deler, Jaguar-tradisjoner overalt. Her fremtids-sikrer vi E-Type-opplevelser for mange generasjoner fremover.