-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hyundais elektriske bombe
Nå og da dukker Hyundai opp med noe virkelig ekstremt og med motoren i midten. Den siste, og femte i rekken – som byr på mer enn 800 hester – vises frem i Beijing i disse dager.
Hos BMW heter det M. Hyundai kommer rett bak i alfabetet – deres sportsbilavdeling heter N.
Noen ganger kommer de med noe helt ekstremt. Da heter bilen RM. Tro det eller ei: det står for Racing Midship.
Den første, RM14 kom i 2014. Etter det har vi hatt RM15, RM16 og RM19, før de nå serverer oss RM20e.
Alle sammen biler som både så ekstreme ut, og som faktisk også var ganske ekstreme.
Denne nyeste ekstremiteten ser kanskje ikke så vill ut. Ser du godt etter ser den ut som en Veloster som er styla i bakgården på Notodden, men under gatebilskallet befinner det seg helt annet dyr.
De har hentet elementer til drivverket i Kroatia.
Rimac har assistert, forteller Hyundai. Et firma som i øyeblikket er i nyhetene fordi det ryktes at de kommer til å kjøpe Bugatti, og også fordi det er de som har bygget drivlinjen til Pininfarina Battista som vil skal møte på Billingstadsletta i oktober
Men også en naturlig partner å gå til, fordi Hyundai for lengst har opprettet en formell forbindelse med Rimac. Sammen med Kia investerte de 80 millioner euro der i fjor.
Det Rimac har bidratt med er væskekjølt batteripakke på 60 kWt og et 800 volts system. Motoren kan gi 588 hk forholdsvis kontinuerlig, men er oppe i 810 hk i korte, 20 sekunders, støt. Nok til å kjøre forbi ganske mange på den tiden.
Det snakkes om 200 km/t og under tre til hundre, mens den bruker under ti sekunder til toppfart. Det er ren bakhjulsdrift og sikkert utmerkede banekjøringsegenskaper.
Hyundai har en egen fortkjøringsavdeling i industriparken på Nürburgring.
Koreanerne fortalte forresten i en bisetning at Rimac hadde hjulpet dem med utviklingen både av el-bilene og av hydrogen-modellene.
Akkurat det siste visste vi ikke om. Kan vi regne med at neste års RM21 blir en hydrogenfyrt superbil da?