-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
GTO fra ikke-Ferrari
Det er et spørsmål hvordan forholdet mellom GTO Engineering og Ferrari-fabrikken blir nå. Denne engelske Ferrari-spesialisten har nemlig bestemt seg for å bygge en GTO-kloning.
Det er bare et par måneder siden Ares vant en merkevaresak mot Ferrari https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53720 der denne lille skredderen i Modena fikk retten med på at Ferrari slett ikke har eneretten til GTO-navnet på biler.
Ares ville nemlig bygge en GTO, det ville ikke Ferrari at de skulle.
Nå vil GTO Engineering også bygge en bil. Og de renderingene de har lagt ut ser ut som om noen har lagt matpapir oppå bildet av en av de noenogtyve GTO-ene som finnes, og så tracet det hele med en myk blyant. Og deretter endret noen småting
Nå sier ikke engelskmennene at de også skal kalle bilen GTO. Foreløpig nøyer de seg med å si at kodenavnet er Moderna. (Kanskje de skulle valgt et annet akkurat nå som Moderna er på nippet til å vinne Korona-vaksine-krigen?)
Men det er vanskelig å komme fra at det står GTO bakpå den stutte hekken.
De eneste detaljene de gir er at de planlegger en bil på under 1000 kg, med plass til to pluss bagasje, og en V12-motor med manuell girkasse. En bil som skal gjenskape noe av seksti-tallet – selvfølgelig.
Du får også beskjed om at hvis du vil kjøpe en, så ringer du 0044 118 940 1101, da kan du visstnok også få en idé om prisen.
GTO Engineering er i stand til dette. For det første er det en uendelig rekke klassiske Ferrarier som har gått gjennom både verkstedet og salgslokalene deres. Og for det andre har de nettopp gjennomført en annen bygg-det-selv-øvelse. Der de har bygget gjenfødte versjoner av den klassiske 250 SWB.
Man kan trygt regne med at denne nye blir noe av det samme. 18 måneder å bygge, 300 timer bare å bygge motoren, og en pris i den øvre deles av det seks-sifrede.
Det blir et helt nytt chassis, stålrørsramme på aluminiums-plattform og et karosseri i kullfiber. Selv om det presiseres at dører og panser blir i aluminium.
Det blir eksos som møter dagens krav, og alle lykter skal oppdateres med moderne elektroniske komponenter.
Men som man ser, karosseriet ligger et stykke unna den klassiske GTO-en. Ikke fullt så aggressiv. Double bubble taket er egentlig ganske GTO-fjernt, og hjulene er vel mer D-Type enn Ferrari.
De tre luftinntakene foran på panseret er derimot nesten et GTO-varemerke.
Er det et tegn i tiden at det er så populært å rekreere?
Det hadde vært morsomt hvis noen skapte noe virkelig nytt en dag, også.