-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Super-aero til Naran
Naran er et av disse få superbil-prosjektene – de på andre siden av 1000 hk – som vi ikke var umiddelbart skeptiske til. Nå byr de på en ekstra aero-sats som du kler på, på 20 minutter.
De med god hukommelse vil huske vi har vært innom Naran og ikke droppet ideen umiddelbart.
Hos oss er alt som er foreslått som ikke er el, og ikke engang plugin hybrid, et eksempel på at det fremdeles finnes glade mennesker her i verden.
Og de som står bak Naran, først og fremst Amerh Naran, med forretningsinteresser i India og Zimbabwe, og Steve Pegg, ingeniør med fortid fra Jaguar, har valgt minste motstands vei. Derfor har de hooket opp med BMW og basert veldig mye av bilen sin på 8-serien.
Lenge før den første bilen er levert kommer de plutselig med en produktnyhet. Dersom du tror at den bilen du har bestilt blir litt veik for banekjøring – enten det dreier seg om konkurranse eller trackdays – skal du kjøpe en Celare Pack i tillegg.
Det trenger oversettelse – fra latin. Celare betyr å skjule eller gjemme bort.
Hvorfor det har fått det navnet er underlig. Kit’et er aeroutstyr som kan monteres eller fjernes på ca. 20 minutter, men som når det er der genererer et marktrykk på nesten 1400 kg. Det er mer enn du får til på en GT3 racer.
Og det er i hvert fall ikke ikke-iøynefallende, dette utstyret. Jeg mener, du skjuler ikke noe med det, tvert om – hele eventyret blir enda mer fremhevet.
Men kanskje de mener at du kan ta det av og stue det bort etter bruk?
Nå blir jeg litt betenkt når bildene av dette nye ekstra-utstyret fremdeles bare er renderinger. Åpenbart har de fremdeles ikke bygget en eneste bil. Men nå fortelles vi at den første av en begrenset serie på 49 biler skal stå ferdig i mai.
Og ikke bare det. De tenker faktisk på en neste serie som blir en slags offroader.
-SUV? Aldri! Men tenk en offroad-utgave av noe vi allerede bygger. Tenk 911 Safari, svarte Amerh Naram da han fikk det obligatoriske SUV-spørsmålet.
I den gata er det jo flere som tenker, som amerikanske Singer vi nylig omtalte.