-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nå starter alvoret for Dennis Hauger
Han er av mange utpekt til å bli Norges første Formel 1-fører, men da må Dennis Hauger (18) prestere på aller høyeste nivå i sesongen som starter denne helgen.
Vi skal ikke legge skjul på at talentet fra Aurskog hadde en meget skuffende fjorårssesong der det var langt mellom lyspunktene. Han hadde jo skjemt oss bort i 2019 da han ble italiensk mester i Formel 4 og endte på andre plass i det tyske mesterskapet.
BilNorges samleside for Dennis Hauger finner du her: www.bilnorge.no/dennishauger
Det er nok flere forklaringer på at fjorårssesongen gikk som den gjorde, Dennis slet som regel med å sette gode nok tider i kvalifiseringene, og når du starter langt bak i et felt med like biler og tøffe konkurrenter, er det ekstremt vanskelig å hevde seg i toppen.
Samarbeidet med teamet var nok heller ikke det beste, og dårlig kommunikasjon eller små feil i oppsett slår brutalt ut i en sport der et par hundredeler kan skille de ti beste i kvalifiseringen.
Men selv om de store resultatene uteble, var det noen som la merke til at Dennis hadde noe i seg. I tillegg fikk han høstet masse erfaring som han tar med videre i bagasjen.
Sist høst ble Dennis kontaktet av Prema Team som regnes som det beste i Formel 3 og dermed kan håndplukke sine førere blant dem de anser har størst vinnersjanser.
Der får nordmannen Arthur Leclerc og Olli Caldwell som teamkamerater, førstnevnte er lillebror til Ferrari-fører Charles Leclerc og ansett som et like stort talent.
I tester har Dennis vært raskest av de tre, men til helgen får vi se hva som skjer når alvoret starter.
Sportsreglementet er endret foran årets sesong. Mens mesterskapet i fjor strakk seg over ti helger, skal det i år avvikles i løpet av syv.
Men det betyr ikke at antall løp reduseres, for nå kjøres det tre løp hver helg i motsetning til de to som ble kjørt i fjor. Totalt blir det 21 løp før en mester kan kåres, og avslutningen er lagt til Austin, Texas i forbindelse med USA GP.
– Jeg gleder meg selvsagt til å komme i gang med sesongen. Vi hadde en uoffisiell test i Barcelona for noen uker siden som gikk etter planen, så nå ser jeg frem til å finne ut hvordan vi ligger an i forhold til konkurrentene, sier Dennis.
Kvalifiseringen blir selvsagt viktig også i år. Den gir direkte grunnlag for startoppstillingen i søndagens løp, mens de 12 fremste starter i omvendt rekkefølge i lørdagens første løp.
Startoppstillingen i lørdagens andre løp baseres på resultatet av race 1, igjen med de tolv fremste snudd på hodet. Forvirret? Vi skjønner nok mer etter førstkommende helg. Kanskje lønner det seg å bli nummer 4-6 i kvalik for å få godt startspor i to av løpene.
– Med det nye løpsoppsettet blir det viktig å holde trykket oppe gjennom hele sesongen og være taktisk. Spesielt med tanke på de to løpene med reversert startoppstilling – det blir interessant å se hvordan det fungerer, konstaterer Dennis.