-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er Hondas neste Civic
Hos oss har den levd i skyggen av konkurrentene, men neste generasjon Civic kan bli vesentlig mer aktuell enn sine forgjengere.
I USA er Civic blant de mest populære bilmodellene, sammen med Corolla. Og der er den vist i ny utgave – riktignok bare som sedan så langt, men denne gir likevel et inntrykk av hva vi har i vente.
Honda har lovet å elektrifisere alle nye modeller i Europa innen utgangen av 2022.
Civic vil gå lenger enn de fleste. For når den nye generasjonen lanseres til høsten får den hybrid drivlinje – trolig uten lademuligheter, men på sikt skal den tilbys som ren elbil. Kanskje allerede i 2022.
Mens amerikanerne foretrekker sedan er det som femdørs kombikupe vi får bilen til Europa og Norge. Og det er den vi har ferske spionbilder av her, selv om profilen ikke skiller seg vesentlig fra den amerikanske sedanen.
I USA selges bilen med bensinmotorer – en turbomatet 1,5-liter og en 2,0-liter med Hondas i-VTEC teknolgi med effekt på henholdsvis 180 og 158 hestekrefter.
Hit kommer den trolig først med en hybrid drivlinje tilsvarende den som nylig ble lansert i nye HR-V, men litt frem i tid vil den som nevnt også komme som elbil.
Honda trenger definitivt flere ben å stå på i Norge. I hele 2020 ble det ifølge OFV kun registrert 531 nye Honda her i landet – noe som ga merket en 28. plass på statistikken bak Lexus og så vidt foran DS.
Honda e, merkets til nå eneste elbil, ble kun registrert i 190 eksemplarer.