-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nå er EQS på samlebåndet
Produksjonen av elektriske EQS har nå startet ved den flunkende nye Factory 56 i Mercedes-Benz sitt hovedanlegg i Sindelfingen.
– EQS produseres på en av de mest moderne bilfabrikkene i verden, nemlig Factory 56 i Sindelfingen. Fabrikken er utviklet med bærekraft i fokus og er blant annet karbonfri og CO2-nøytral, noe som gjør EQS til en bil med fokus på miljøet i flere ledd, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
EQS er den første helelektriske modellen som produseres på Factory 56, og der vil den ha godt selskap fra både S-Klasse sedan og Mercedes-Maybach S-Klasse.
EQS-produksjonen eksemplifiserer bærekraftig og CO2-nøytral bilproduksjon hos Mercedes-Benz. Flere tiltak som forbedrer både miljøvern og ressursbevaring karakteriserer fabrikken.
For eksempel dekker solcelleanlegget på taket av hallen rundt 30 prosent av det årlige strømbehovet.
På grunn av den gode produksjonsfleksibiliteten er det mulig å montere forskjellige karosserityper og drivlinjevarianter på en og samme produksjonslinje.
Prosessene og utstyret i produksjonshallen til Factory 56 kan derfor tilpasses nøyaktig til kravene fra den elektriske EQS-modellen. Dette blir ekstra tydelig i modulstasjonen der kjøretøyets karosseri kobles til drivlinjen.
Effektiviteten i produksjonen har også økt betydelig, noe som blant annet skyldes det høye digitaliseringsnivået.
Produktutvikling og produksjon blir ifølge Mercedes-Benz derfor smartere. Hele digitaliseringsstrategien, og dens fokus på mennesker, har som mål å gi best mulig støtte til det daglige arbeidet til de mer enn 1500 ansatte på Factory 56.