-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Peugeot viser ladbar stasjonsvogn
Peugeot viser nå neste generasjon 308 SW – en praktisk stasjonsvogn som også skal tilbys som ladbar hybrid.
Selv om det meste dreier seg om elbiler i Norge, er 308 er meget viktig modell for Peugeot internasjonalt. En fordel er at den skal tilbys som ladbar hybrid med to alternative drivlinjer.
Hybrid 225 e-EAT8 kombinerer en 180-hesters bensinmotor med en elmotor til en samlet effekt på 225 hk og maks dreiemoment på 360 Nm. Nøyer du deg med mindre effekt velger du Hybrid 180 e-EAT med systemeffekt på 180 hk / 360 Nm.
Begge har en batteripakke på 12,4 kWt som gir en elektrisk rekkevidde på cirka 60 kilometer basert på WLTP-syklusen.
Peugeot viste 308 i femdørsutgave i våres, og stasjonsvognen får selvsagt det meste til felles med denne – bortsett fra bakparten.
Sammenlignet med den utgående modellen er nykommeren et par centimeter lengre (4,6 meter) og lavere og har fått strukket akselavstanden med 5,5 cm – noe som sørger for mer innvendig plass.
Bagasjerommet har en kapasitet på 608 liter (548 liter i hybridutgavene).
Produsenten fremhever at de har lagt stor vekt på støydemping, noe som blant annet er oppnådd ved å bruke tykkere glass i siderutene. På kalde dager varter 308 opp med oppvarmet frontrute og ratt og klimaanlegget sørger for bedre luftkvalitet inne i bilen.
På utstyrsfronten skryter Peugeot videre av blant annet Matrx LED hovedlys, motorisert bakluke med fotsensor, trådløs Apple CarPlay og Android Auto samt selvvaskende ryggekamera.
Peugeot 308 SW kommer til Norge tidlig 2022, og prisene er foreløpig ikke klare. En direkte konkurrent blir Renault Megane Sport Tourer Plug-in som er priset fra 350.000 kroner samt Kia Ceed SW PIHV.