-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Foxconn-bilen blir offentlig
Til nå har bilene fra ambisiøse Foxconn bare vært vist på en stor internpresentasjon. Nå står den ene modellen på en utstilling i Hong Kong.
Det er en viss logikk i at mobiltelefonprodusenter ønsker å bygge biler.
Biler er jo ikke emosjonelle objekter lenger. Vi har etter hvert samme holdning til dem som til telefonen: «Det spiller ikke noen rolle hva den heter eller hvor gørrkjedelig den er, bare batteriet holder».
Foxconn er blant dem som har gjort det helt klart at de vil bygge bil – eller i det minste være en sentral partner for en bilbygger.
De viste noen imponerende ideer på sin nylige Tech Day, og nå deltar de på den internasjonale MotorXpo i Hong Kong der E-modellen, gjort av Pininfarina, er plassert i designersonen.
Pininfarina sier at dette er første ledd i et langsiktig strategisk og teknisk samarbeide mellom dem og Hon Hai – som er det egentlige navnet på Foxconn.
De kaller bilen et flaggskip, egnet spesielt for business-bruk med et baksete som enkelt kan gjøres om til et dedikert mobilt kontor.
Det legges også vekt på prestasjonene. 750 hk og null til hundre på 2,8 sekunder så mobilkontor-rekvisitaene fyker veggimellom.
750 kilometer er påstått rekkevidde.
Se ikke bort fra at Pininfarina er i stand til å bygge korte serier av biler de designer og utvikler – når det er snakk om eksklusive versjoner.