Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion III

Grinnall Scorpion IV

Grinnall Scorpion IV

Grinnall Scorpion IV

Grinnall The Trike

Grinnall The Trike

Grinnall The Trike

Grinnall

Artikkelserien åpner med et knippe tre-hjulinger. Tre hjul og to sylindre er vel noe av det mest basic man kan utsettes for – men i dette tilfelle er det litt flere enn to sylindre. Hele drivlinjen er hentet fra BMWs K-serie, det betyr blant meget annet opp til 130 hester.

Publisert Sist oppdatert

De to hjulene foran sørger for stabilitet – det ene hjulet bak sørger for at det allikevel er helt åpenbart for deg at det er litt mer enn en bil du kjører. Jeg unner alle å kjenne den spesielle tre-hjuls følelsen fra 160 og oppover. Da har man lagt til enda en dimensjon i sin motor-erfaring.

Engineered by Enthusiasts, Driven by Individuals er fabrikkens slagord. Individualistene kan jeg skrive under på, men entusiastene er enda mer enn det. Dette er seriøse konstruktører og designere. Merket fantes først på en Triumph TR 8 som det var gjort meget med. I 1991 ble det en skikkelig trike, men derfra var det veldig kort vei til to hjul foran, et bak og midtmotor.

Steve Harper, designer med glimrende resultater fra Royal College of Art og en solid karriere fra Rover, den gang Rover hadde en seriøs styling, gjorde det spennende karosseriet – samtidig som han viste dem hvordan det også kunne gjøres firehjulet (i dag heter den Scorpion IV, mens vår selvfølgelig er Scorpion III). Sist jeg hørte fra Harper, for to år siden, var han designer hos – av alle steder – Volvo. Vi får håpe han får avløp for noen av ideene sine der også.

Dagens modell kan også leveres ferdig bygget (70.000 Euro) og er utstyrt med vegg-til-vegg TÜV stempler.

FOTOALBUM: (Klikk for store bilder)

Powered by Labrador CMS