-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
BRA
At en bil heter BRA krever selvfølgelig en forklaring. Det var John BERry og Peter IBbOtson som startet Beribo Replica Automobiles en gang i 80-årene. Så ut fra initialene til initialene har vi altså enda en trehjuling. Det vil si, det er flere av dem, og en har den lille styling-gimmicken som jeg er spesielt svak for.
Skaffer du deg en CV3 får du akkurat den karosseriformen. Sexy er ikke den hekken, men så riktig, så riktig. Så får det ikke hjelpe om også denne er drevet av en 2CV-motor, for – og det har jeg visst glemt å nevne ved de tidligere 2cv-driver-tre-hjul installasjonene i årets julekalender. Mye morsomt kan gjøres med denne motoren. Dagens sjefredaktør for Autocar i England, Steve Cropley kan fortelle alt om det. Da han var sjef i CAR hadde de et prosjekt med en turbomatet 2CV-motor i et vanlig 2CV-skall. Escargot Turbo het den, med klar fransk uttale. Det var det største smellet noensinne på M1 da den motoren gikk til værs.
Men vil man ha noe mer potent så finnes altså også CX3, med en V2 motor fra Hondas CX500, som både så riktig ut, og utstyrte bilen med riktige prestasjoner. Til nå er det produsert ca. 250 slike, en av dem ble spesialbygget for et amerikansk selskap som ville teste ut en spesiell pneumatisk motor. En spesialutgave av denne heter MG3 og tar Motor Guzzi-motorer – og da begynner det virkelig å lukte svidd gummi. Det jobbes også med en som skal bruke K-motoren fra Rover, men firesylindret rekke i slike biler er vel i meste – eller i hvert fall i styggeste – laget.
Det siste tilskuddet til BRA-utvalget var Leighton, enda en 2CV-drevet en. Konstruksjonen kjøpte de fra et annet KitCar selskap som heter GCS Hawke. Mange nye tegninger senere er den nå på markedet igjen, og visstnok svært enkel å bygge. Dette er vel også budsjett-modellen herfra.
Det vil si: herfra... I januar i år ble CV3 og Leighton solgt til et nytt selskap som heter Leighton Motor Company, og for to måneder siden ble CX3-prosjektet solgt til et annet firma. Den siste CX3eren som forlot fabrikken i den nordlige delen av Wales gikk til en kunde i New Zealand. Hvilket bare bekrefter at trehjulister finner man over hele kloden.