-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
SS Fiberglass
Etter at vi har beveget oss inne i trehjulingenes vidunderlige verden, er vi nå oppe i Internasjonalen. I motsetning til hva mange tror er ikke kitcars bare et engelsk fenomen, med enkelte US-innslag. Vi skal møte både Australia, Spania og Slovakia, i går var vi innom en tysker fra USA og i dag skal vi besøke typiske amerikanere fra Brasil.
De leverer et chassis som er felles for alle karosseriene. Åpenbart et ganske fleksibelt chassis for det kan ta mye rart i retning drivlinje, men det er stort sett Chevrolet Opala-komponenter som blir anbefalt. Det betyr at disse settene faktisk burde kunne selges med en viss suksess i Europa, for her mangler vi skikkelige hotrods. Opala er nemlig Brasils utgave av de siste generasjoner med Opel Rekord, og av dem finnes det fremdeles masse rester rundt omkring.
Som bildene viser bygger de en rekke forskjellige karosserier, og de eneste som ikke skal oppå denne ramma er en PickUp og en Delivery truck, begge modellert på Fords F1 fra 1948 til 1951. Her må du finne et passende F 100 eller C10/C20 understell for å få det til, men da blir det da også seende ganske riktig ut.
Fem skikkelige rods, favoritten min er en lav-taket Ford Tudor fra 1934. Fra samme Ford årgang finnes også en åpen utgave, Tudor Roadster, og en Coupé. Chevrolet 1938-etterlikningen er også ganske klassisk og 41 Willys-modellen ser også ut som en perle.
Underlig at man må helt til noe som heter Salvador do Sul helt syd i Brasil for å finne en så komplett bukett US-inspirerte rods.