VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI
VW Golf 1,9 TDI

VW Golf: En grå eminense

Utseendet er ikke det mest slående ved nye Golf, men når det gjelder kvalitetsfølelse, kjøreegenskaper og et rommelig interiør er den fortsatt en målestokk i klassen for kompaktbiler.

Publisert Sist oppdatert

Innendørs er det rikelig med plass både i for- og baksetet. Sittekomforten i førersetet er upåklagelig, og rattet kan enkelt justeres til ønsket lengde og høyde for å gi sjåføren et godt grep mens han har kort vei til alle viktige betjeningsorganer og god oversikt over instrumentene.

God styring
Nye Golf har fått elektrohydraulisk styring, noe som gir passe lett styring ved lave hastigheter samtidig som den sørger for fastere styring i høyere fart. Kupéen er godt lydisolert, men dekkstøy fra 16-tommerne som satt på vår bil var likevel godt hørbar.

Vi kjørte en 1,9 TDI Comfortline med ESP, Climatcronic, tåkelys og metallic lakk som ekstrautstyr til en samlet pris av kr 277.650, et priseleie hvor det fins mange biler å velge mellom, både fra VW og konkurrentene. Dieselmotoren med 105hk er trekkvillig ved forbikjøringer i normale hastigheter, men ut fra lyskrysset er den ingen sprinter.

Legger du på kr 26.000 får du den langt kraftigere 2,0 TDI-motoren, av dette utgjør avgiften kr 25.000 slik at reell prisdifferanse på bilen er en skarve tusenlapp. Velger du bensinmotoren 1,6FSI med 115hk sparer du 16.000 sammenlignet med vår bil, en besparelse du gjerne kan bruke til å investere i 6-trinns Tiptronic automatkasse.

Powered by Labrador CMS