-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Suzuki Swift: Fornuft i lekkert design
Suzuki er et populært bilmerke i Norge, men design har ikke stått særlig sentralt der i gården. Før nå, når nye, smekre Swift skal introduseres.
Vi var blant de første som kjørte nye Swift i og rundt Monaco denne uken. Småbilen har lekre linjer (som gir litt Mini-assosiasjoner), med store, buede lykter som bretter seg rundt hjørnene både foran og bak.
På tross av beskjedne ytre mål har den et rommelig interiør som mange biler i klassen kan misunne den. Særlig takhøyden som gir en luftig kabin. Bagasjerommet er på beskjedne 213 liter, men du klapper lett sammen baksetene når du har behov for mer plass.
Kjøreegenskapene er sportslige, styringen svært direkte og bilen er smidig i bytrafikk så vel som på franske fjellveier. Også på motorvei i høye hastigheter oppfører den seg eksemplarisk og er meget godt støydempet. Det sportslige chassiset gjør at du merker ujevn asfalt, da har det lett for å riste og dunke litt.
Venter på 4x4
Suzuki Swift lanseres i Europa nå på vårparten i forhjulsdrevet utgave, produsert i Ungarn, med to alternative bensinmotorer (egenproduserte) pluss et dieselalternativ fra Fiat/GM. I Norge skal den – som alle andre Suzuki-modeller – selges med firehjulsdrift inkludert i prisen. Det betyr at Norge må vente på japansk-produserte biler som kommer på et skip med ankomst Drammen i desember.
De rundt 80 norske Suzuki-forhandlerne vil ha forhjulsdrevne demobiler på plass i august og satser på å forhåndsselge 700-800 biler i løpet av høsten. Modellen som skal selges her er utstyrt med 1,3-liters bensinmotor på 93hk, har 4x4, klimaanlegg og mye annet utstyr – alt til en prislapp på 199.900.
Med Swift vil nok Suzuki utvide og forynge kundekretsen sin. Mer om bilen kan du lese i mai-utgaven av Bil som er på plass hos abonnentene like etter påske. Kos deg i mellomtiden med bildene av den lekre og lekne kreasjonen.