Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé
Mercedes-Benz E-Klasse Coupé

Endelig offisiell: E-Klasse Coupé

Genève-debutantene står i kø, og i dag byr vi på de første offisielle bilder av den helt nye E-Klasse Coupé, modellen som erstatter CLK.

Publisert Sist oppdatert

Dette er nok en av modellene som har frekventert våre spalter med spionbilder oftest i løpet av det siste halvåret. Men nå kan vi endelig forholde oss til offisiell informasjon fra Mercedes Benz.

SE DE SISTE SPIONBILDENE HER

En godt synlig stjerne sitter strategisk plassert midt i grillen, mens de rektangulære lyktene er overført fra nye E-Klasse sedan. Baklyktene er også inspirert av E-Klasse, men på coupéen har de fått rundere linjer. Det sportslige fremheves av en skrånende takbue og en litt høy bakfanger.

Innendørs er det også mye E-Klasse, skjønt coupéen er mer sportslig enn sedanen. Bak er det plassert to separate seter med god sidestøtte, og om vi skal tro på Mercedes så er det ”plass nok til to voksne på kortere reiser”. Baksetene kan legges ned de gangene du har behov for ekstra bagasjeplass.

SE FLERE MERCEDES SPIONBILDER HER

Effektive motorer

Hele fem motorer kommer på programmet i E-Klasse Coupé. Mest tilpasset norske avgifter blir E 250 CDI BlueEfficiency som på tross av 204 hk og et dreiemoment på 500 Nm ved 1600-1800 o/min, klarer seg med et snittforbruk på drøyt halvliteren på mila.

Ønsker du en kraftigere dieselbrenner er alternativet E 350 CDI BlueEfficiency med 231 hk og 540 Nm (1600-2400 o/min).

Rimeligste utgave med bensinmotor blir den firesylindrede E 250 GCI BlueEfficiency, også den med 204 hk. Maks dreiemoment er her 310 Nm ved 2000-4300 o/min og snittforbruket 0,7 liter på mila.

Alternative bensinutgaver er E 350 CGI Blue Efficiency med V6-motor på 292 hk eller V8-utgaven, E 500 som byr på 388 hk og et maks moment på 530 Nm. Selv i denne toppmodellen, i alle fall inntil AMG kommer på banen, er snittforbruket på relativt beskjedne 1,09 liter på mila.

Gizmos

Mercedes-ingeniørene har selvsagt latt seg friste av å inkorporere nye gadgets i E-Klasse Coupé. Blant disse er en Attention Assist som sørger for at du holder deg våken og ikke drar av veien og en Adaptive Mainbeam Assist som sørger for at lysene innstiller seg optimalt.

I tillegg er bilen utstyrt med et aktivt panser som løfter seg 50 mm i en kollisjon for å skjerme en eventuell fotgjenger som blir truffet. Agility Control justerer hjulopphenget slik at det passer din kjørestil. Du kan også påvirke oppsettet av understellet egenhendig.

E-Klasse Coupé skal være på plass i Norge før sommeren, og vi får nok mer detaljert informasjon om priser etc. når bilen offisielt debuterer i Genève første uken av mars.

SE BILDEGALLERI HER

Powered by Labrador CMS