-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Chery blir DR i Italia
Nå er den minste Chery-modellene på vei ut på markedet i Europa.
Chery, en av de aller største kinesiske produsentene, har valgt en stillferdig inngang til Europa. I to år har de sendt halvfabrikata til Italia, der bilen settes sammen med delvis eget karosseri, og med en Fiat-motor som møter italienske utslippskrav. Fabrikken har en kapasitet på 12.000 biler/år.
Den er ikke ulik RAV4, den heter Chery Tiggo hjemme, og når den selges i Italia – gjennom en supermarkedbasert forhandlerkjede – heter den plutselig DR 5.
DR Motors er et selskap stiftet av Massimo di Risio – navnet hans er kjent både fra Ferrari Challenge og GT Italia – og han har ambisjoner om å liste Chery inn på en rekke markeder i Europa.
I Bologna i desember viste han den bitte lille DR1 (kall den gjerne Daewoo Matiz), som nå har gått gjennom såpass mange sertifiseringsprosedyrer, at man kan starte salget i Italia.
Etter det, sier di Risio, venter Spania, Tyskland og Frankrike. Så er det Skandinavia og deretter østover i Europa. DR sier at den – utstyr for utstyr – skal bli den billigste A-segmentbilen i Europa. Da snakker man om ca. 50.000 kroner.
Da DR debuterte i Genève i mars, var det faktisk fire modeller på gulvet. DR5, velkjent (skjønt velkjent, snaue 2000 salg i fjor) og DR 1. Så var det en typisk B-segmentbil som – ikke uventet – heter DR2, og en DR3 viste seg å være en to-liter med et mini-SUV utseende.
Men i tillegg hadde de en ganske bortgjemt stand som viste fire modeller i skala 1:4, laget av studenter ved Istituto Europeo di Design i Torino. Det er DR som har bedt skolen om studentenes ideer, og di Risio sier at de skal bygge en fullskala bil til neste års Genève, og at dette med tiden skal bli DRs superbil.
Vi får håpe eventyret varer så lenge at drømmen blir virkelig.