-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er nye BMW 5-serie
Mandag kveld dro BMW sløret av neste 5-serie sedan. Men foreløpig må vi nøye oss med bilder, prøvekjøring blir det først på nyåret.
Som forventet er utseendet tonet ned sammenlignet med modellen den erstatter. Men du er aldri i tvil om at nye 5-serie tilhører BMW-familien. Et blikk på den nyreformede grillen er nok til å bekrefte det.
Det er som vanlig sedanen som er først ute, men selv om den vises nå, finner ikke den offisielle debuten sted før på Genève-utstillingen i mars. Der får vi så kanskje et første glimt av den nye stasjonsvogna som skal debutere enda et halvt år senere.
Nå skal vi ikke begi oss inn på å detaljbeskrive bilens design, det overlater vi til kollega Winding-Sørensen som skal ta en nærmere titt på den nye 5-serien i løpet av inneværende uke.
Men BMW vil nok opprettholde sitt image som det mest sportslige av premium-merkene, for selv om bilen har fått strukket akselavstanden med ca 80 mm, har den fortsatt korte overheng i begge ender og en tilnærmet 50:50 vektfordeling.
LES OGSÅ: X6 – Hybrid muskelbunt
Motoralternativene er i første omgang syv, fire for bensin og tre for diesel. Mest populær på vårt marked blir 520d, en firesylindret dieselmotor som i den nye modellen yter 184 hk. For Norge blir det som i dag en nedtunet modell med 163 hk som reduserer avgiftene med ca 20.000 kroner.
Alternativene heter 525d (204 hk) og 530d (245 hk). Men det er lenge siden modellbetegnelsene antydet slagvolum, begge disse er utstyrt med 3-liters sekser.
De som sverger til bensin, kan velge mellom kjente betegnelser for 523i (204 hk), 528i (258 hk) eller 535i (306 hk) som alle er utstyrt med rekkeseksere, et velkjent varemerke fra BMW.
Toppmodellen er 550i, og denne er utstyrt med en 4,4-liters V8 som byr på hele 407 hk. 8-trinns automatkasse er standard i 550i, og denne kan også leveres i kombinasjon med andre motorer som alternativ til manuell girkasse. De ekstra stegene sørger for at biler med automatkasse har lavere forbruk enn de som gires manuelt.
Som lovet, får du mer info om nye 5-serie senere i uken.
SE VIDEO MED ANIMERTE BILDER PÅ YOUTUBE: