BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Cabriolet

BMW 3-serie Coupé og Cabriolet

BMW 3-serie Coupé og Cabriolet

BMW 3-serie Coupé og Cabriolet

BMW 3-serie Coupé og Cabriolet

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

BMW 3-serie Coupé

Oppdateringer fra BMW

Tiden er moden for en lettere ansiktsløftning for BMW 3-serie Coupé og Cabriolet. Samtidig kommer oppdaterte motorer, også til 3-serie Sedan og Touring.

Publisert Sist oppdatert

Blant de synlige endringene er nye detaljer i front, side og hekk som skal gi modellene et enda mer sportslig og elegant utseende. Blant annet har lyktene fått nye konturer.

Nye innstegsmodeller

Men viktigst er endringene under panseret hvor alle motorer nå innfrir utslippskravene i EU5. Det lanseres nye innstegsmotorer til 3-serie Coupé og Cabriolet, 318i med en 2,0-liters firer som varter opp med 143 hk / 190 Nm.

For 3-serie Touring lanseres nå et rimelig dieselalternativ gjennom 316d. Også her finner vi en 2,0-liter. Den yter 115 hk, men mer interessant for ytelsene er det at maks dreiemoment er på 260 Nm.

I den andre enden av skalaen er toppmodellen for alle karosserivarianter 335i. Her finner vi en 3,0-liters rekkesekser med Twin Turbo og 306 hk og 400 Nm. Forbruk og CO2-utslipp er vesentlig forbedret fra forgjengeren.

Sterkere og renere

De nye motorene i 325d (204 hk / 430 Nm) og 320d (184 hk / 380 Nm), som også leveres i alle karosserier, byr på høyere effekt og dreiemoment, og samtidig lavere utslipp. I tilfellet 318d sedan og stasjonsvogn er også dreiemomentet økt (+ 20 Nm) mens utslippet er redusert.

Nye 320d Efficient Dynamics er ifølge BMW den mest effektive bilen i sitt segment. Snittforbruket er 0,41 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 109 g/km. Dette til tross for 163 hester og et maks dreiemoment på 260 Nm.

Når kommer bilene til Norge? Sjekk vår lanseringskalender

Det skal bli interessant å se hva slags utslag disse endringene får med hensyn til norske priser. Reduserte CO2-utslipp belønnes med reduserte avgifter, så får vi se hvor mye modellene straffes for den økte effekten.

BMW Norge regner for øyeblikket på prisene og håper å kunne presentere disse i løpet av et par uker. Vi kommer selvsagt tilbake når disse er klare.

Powered by Labrador CMS