-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Jaguar feirer 75 i Italia
Når bilene i dag kommer til mål i årets Mille Miglia, er forhåpentlig de fleste av de nesten 30 jaguarene som startet fremdeles med. De feiret nemlig 75 år.
Jaguar fyller 75 år i år, og det gjør de på mange måter. Blant annet ved å sende en ekstra stor kontingent til årets Mille Miglia. Ikke helt uten grunn, for selv om de ikke kan feire 75 år som MM-deltaker, har Jaguar jommen en skikkelig Mille Miglia historie.
Som startet med fire biler, XK 120 selvfølgelig, i 1950. Stirling Moss var ikke med da, men han var fabrikkfører der året etter.
NUB 120 er en av de mest kjente XK 120-bilene noensinne, den var med på en rekke andre løp enn Mille Miglia også. Ian Appleyard gjorde den til den mestvinnende 120-bilen overhodet, sammen med sin fru Patricia. Hun var forresten datter av Jaguar-sjefen, Sir William Lyons, kan vi tro at Appelyard hadde kort vei til nye trimmingsdeler?
NUB 120 er selvfølgelig med i år, sammen med for eksempel NDU 289, en C-type som heller ikke har annet enn deltagelse på sitt Mille Miglia register, men som var en av 1-2-4-bilene i Le Mans i 1953.
Selvfølgelig er det med D-typer også, blant annet 393 RW, den nest siste som ble produsert faktisk, som vant Reims 12-trimers med Duncan Hamilton og Ivor Bueb før den ble nummer seks på Le Mans i 1956.
En av tidenes mest originale D-typer, sier Jaguar Heritage Trust, denne bilen som i dag kjører inn til mål i Brescia, har fremdeles frontruta, døren og passasjersetet fra Le Mans-innsatsen
De som ser etter E-Typer eller andre dramatiske Jaguar-modeller i dette løpet, ser forgjeves. Siste skikkelige Mille Miglia gikk i 1957, og de som får være med nå må ikke være ferskere enn det, med mindre det er godkjente rekreasjoner. Vi har likevel tatt med disse og flere klassiske modeller i vårt bildegalleri.
Men 27 C-typer, D-typer, 120-biler og en og annen XK 140 burde holde for de mest ihuga Jaguar fans.