-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Jaguar feirer 75 i Italia
Når bilene i dag kommer til mål i årets Mille Miglia, er forhåpentlig de fleste av de nesten 30 jaguarene som startet fremdeles med. De feiret nemlig 75 år.
Jaguar fyller 75 år i år, og det gjør de på mange måter. Blant annet ved å sende en ekstra stor kontingent til årets Mille Miglia. Ikke helt uten grunn, for selv om de ikke kan feire 75 år som MM-deltaker, har Jaguar jommen en skikkelig Mille Miglia historie.
Som startet med fire biler, XK 120 selvfølgelig, i 1950. Stirling Moss var ikke med da, men han var fabrikkfører der året etter.
NUB 120 er en av de mest kjente XK 120-bilene noensinne, den var med på en rekke andre løp enn Mille Miglia også. Ian Appleyard gjorde den til den mestvinnende 120-bilen overhodet, sammen med sin fru Patricia. Hun var forresten datter av Jaguar-sjefen, Sir William Lyons, kan vi tro at Appelyard hadde kort vei til nye trimmingsdeler?
NUB 120 er selvfølgelig med i år, sammen med for eksempel NDU 289, en C-type som heller ikke har annet enn deltagelse på sitt Mille Miglia register, men som var en av 1-2-4-bilene i Le Mans i 1953.
Selvfølgelig er det med D-typer også, blant annet 393 RW, den nest siste som ble produsert faktisk, som vant Reims 12-trimers med Duncan Hamilton og Ivor Bueb før den ble nummer seks på Le Mans i 1956.
En av tidenes mest originale D-typer, sier Jaguar Heritage Trust, denne bilen som i dag kjører inn til mål i Brescia, har fremdeles frontruta, døren og passasjersetet fra Le Mans-innsatsen
De som ser etter E-Typer eller andre dramatiske Jaguar-modeller i dette løpet, ser forgjeves. Siste skikkelige Mille Miglia gikk i 1957, og de som får være med nå må ikke være ferskere enn det, med mindre det er godkjente rekreasjoner. Vi har likevel tatt med disse og flere klassiske modeller i vårt bildegalleri.
Men 27 C-typer, D-typer, 120-biler og en og annen XK 140 burde holde for de mest ihuga Jaguar fans.