-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Viper-killer
Heldigvis blir det plass til en og annen avviker også, på Detroit-utstillingen. Mach 7 Falcon, for eksempel.
Det eneste jeg visste om Holly, var at jeg hadde vært der en gang, etter en Detroit-utstilling, fordi noen ville gå på ski. Det ligger rett nord for bilbyen, så det er kanskje ikke så underlig at det har rent over litt bil dit også.
Det er i hvert fall der man finner et lite firma som til nå har vært mest kjent for å bygge hardtop i plast til Viper. Nå har de gått mye lenger, nå bygger de faktisk sin egen Viper-killer, utstyrer den med Corvette-mekanikk og kaller den Mach 7 Falcon.
Nest kulest
Den ser bra ut, bloggerne later til å være enige om at det er Detroits nest kuleste bil, etter Porschen, og spesifikasjonene ser også ut som om disse folkene vet hva de holder på med.
Det snakkes om et hydro-formet aluminiumchassis, med en rekke Corvette komponenter og justerbare coil-over fjæringsenheter fra KW. Motoren er GMs V-åtter, enten LS3 med 500 hester eller smallblock LS9 med kompressor og 640 hk.
Karosseriet er i kullfiber og ser kanskje litt Hot Wheels-aktig ut, men det er i hvert fall ikke tvil om at motoren sitter bak, og med luftinntak dypere enn på en Ferrari F50, gir den klar beskjed om at den mener alvor.
Det antydes godt over 300 km/t i toppfart og 3,5 sekunder til hundre. Vekten er med på å få ned akstiden – den er ikke på mer enn rundt 1300 kg sies det.
På utstillingen gikk det rykter om at en kunde allerede hadde bestilt to biler, en hans og en hennes.
Men fremdeles er det 13 eksemplarer igjen av årets produksjon – det lille verkstedet rett nord for Detroit har tatt peiling på å produsere 15 i året. Og selger dem for rundt 200.000 dollar.