-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oslo-Tromsø på 24 timer - i elbil
Renault hevder å ha satt ny verdensrekord i kjørelengde for elbiler. Nå venter de på bekreftelse fra Guinness rekordbok.
Det er lille Renault Zoe som har vært i aksjon, og arenaen var den snaut 4,5 kilometer lange Aubevoye Speed Ring i franske Normandie.
I løpet av et døgn klarte en vanlig serieprodusert Zoe å tilbakelegge 1618 kilometer – en distanse nesten tilsvarende Oslo-Tromsø. Det var en forbedring av den gamle rekorden på 1280 kilometer med 25 prosent.
Fredag 1. juni kl. 16.00 la to Renault Zoe med til sammen 15 sjåfører ut på banen. De byttet på å sitte bak rattet og sørge for opplading av batteriene med hurtigladeren Caméléon.
24 timer senere krysset to Zoe mållinjen med henholdsvis 1618 og 1506 kilometer på triptellerne.
Det spesielle med laderen Caméléon er at den kan anvendes på alle typer spenning og forskjellige sokler. I dette tilfellet kunne Zoe hurtiglades med 43 kW slik at batteriene fikk 80 prosent kapasitet på under en halv time.
Zoe har også en av de lengste rekkeviddene blant elbiler – offisielt 210 kilometer etter NEDC-standarden, i praksis mellom 100 og 150 kilometer under normale forhold. Totalt ble Zoe-modellene ladet 18 ganger i løpet av 24 timer.
Rekordforsøket ble overvåket av en offisiell representant fra Guinness, så om ikke noen andre forbedrer rekorden i nærmeste fremtid, blir den med i neste utgave av rekordboka.
Renault startet planleggingen av rekordforsøket i april med å kalkulere mulighetene for å sette ny rekord. I mai begynte de praktisk banetesting og bestemte seg raskt for å bruke standardbilen uten å foreta noen inngrep.
Adm. direktør Jan Traaseth i Renault Norge sier at Zoe kommer til Norge senest i 2014, og at de har stor tro på den kompakte elbilen.