Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv
Alle gode ting er syv

Alle gode ting er syv

Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.

Publisert Sist oppdatert

Det kan være fristende å si at en premiumbil ikke er hva det en gang var. Sannheten er nok heller at det er de andre som har kommet stormende etter. Spørsmålet er om de nå helt har tettet forspranget mellom premium og folkebilen?
Etter å ha kjørt syv biler i denne stortesten kan vi slå fast at akkurat nå er det ingen annen klasse hvor du får så mye bil for pengene. Kompaktbilene er store nok til å kunne fungere som familiebil for svært mange, samtidig som avansert teknologi som tidligere bare var tilgjengelig på større og dyrere biler, nå blir introdusert i full bredde.
Den skjerpede kampen har også bidratt til en langt tøffere konkurranse, noe som har presset frem tidligere modellskifter eller facelifter. Denne testen er et godt eksempel på det, hvor Focus er den eldste bilen med to år på baken, og det begynner allerede å merkes.
Premiumprodusenter som BMW, Audi og Mercedes har selvsagt også bidratt. Mens de tidligere vanligvis bare leverte større motorer i forbindelse med nylanseringer, kommer de med innstegsmodeller helt fra dag én, noe som bidrar til å gjøre prisskillene mindre enn noen gang.

Alle bilene i testen fremstår som moderne, og med design som ikke bare appellerer til fornuft, men også i stor grad til hjertet.
LES VIDERE:
- Audi A3
- BMW 1-serie
- Lexus CT200h
- Mercedes-Benz A-klasse
- Volvo V40
- Ford Focus
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf

Først publisert i Bil 1-2013.

Først publisert i Bil 1-2013.

Powered by Labrador CMS