-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gunstig luksus-Lexus
Dersom du nøyer deg med 223 hestekrefter, kan du spare 300.000 kroner på en luksuriøs Lexus-modell.
Det norske avgiftssystemet er som skapt for hybridbiler som har lavt CO2-utslipp etter den såkalte EU-syklusen.
Da nye Lexus GS 450 h ble lansert for et år siden, hadde den en startpris på 824.000 kroner.
PRISER OG DATA FOR ALLE LEXUS-MODELLER
Ikke avskrekkende for en bil med til sammen 345 hestekrefter og prestasjoner som null til hundre på 5,9 sekunder. Drivlinjen består av en 3,5-liters bensinmotor og en kraftig elmotor.
Men nå kommer et nytt alternativ for de som greier seg med litt mindre muskler.
GS 300 h debuterte på bilutstillingen i Shanghai i vår, og her er V6-motoren erstattet ev 2,5-liters rekkefirer. Drivlinjen tilsvarer den som sitter i nye IS 300 h, men med 223 hestekrefter bør den likevel dekke behovet for de fleste.
LES: Våre førsteinntrykk av Lexus 300 h
Lexus oppgir et CO2-utslipp på 110 gram per kilometer, og siden norske myndigheter favoriserer hybridbiler betyr det at den får 90.000 kroner mindre i avgifter enn en bil med forbrenningsmotor og tilsvarende ytelser.
Dermed kan den norske importøren skilte med priser fra kr 532.700 for GS 300 h i utstyrsnivå Comfort, mens du får en Luxury-modell med «full pakke» til kr 696.600.
Lexus GS er en bil som konkurrerer mot bl.a. Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-Klasse og Jaguar XF når det gjelder størrelse, komfort og utstyr.
GS 300 h er på plass i Norge i desember, men du kan allerede forhåndsbestille et eksemplar.